خبرگزاری کار ایران

کارگردان تئاتر در البرز:

هنرمندان البرزی زیر چتر حمایتی تهران، هنرنمایی می کنند / حال هنر البرز خوب نیست

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۹۶۶

کارگردان تئاتر "آل برده" با عنوان اینکه کار اجرای نمایش، سخت ترین شغل دنیا است ، افزود: نمی‌توان به تئاتر به عنوان تنها منبع درآمد، اکتفا کرد و این درحالی است که هنرمندانی در البرز وجود دارند که در این مسیر تحصیلات دانشگاهی داشته و کار و حرفه ای جز هنر نمی شناسند و مجبور به هنرنمایی در تهران می شوند.

صابر روشن در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره مختصر به داستان نمایش "آل برده" گفت: این نمایش حکایت یک جنگیر است که به اصرار پدر به حمام قدیمی می آید که برای موفقیت انتصاب پدر در پست وزارت از قدرت جن استفاده کند اما با اعضای یک خانواده جن روبرو شده و فضای فانتزی برای نمایش اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به نویسندگی این نمایش از عبدالرضا یعقوبی، نام برد و گفت: این نمایش در ۲ سئانس هر شب از دهم تا بیست و پنجم مهرماه، اجرا شد و قرار است به عنوان نماینده از استان البرز در جشنواره تئاتر فجر امسال شرکت کند. 

روشن در باره مشکلات اجرای تئأتر در البرز تصریح کرد: متاسفانه البرز یک شهرستان کوچکی است که تنها نام بزرگی از استان را یدک می کشد و به جای پیشرفت به عقب برگشته و در این خصوص، فرهنگ و هنر به شدت دچار ضعف شده است٫ 

وی با اشاره به اینکه حال هنر و تاتر در البرز خوب نیست، افزود: تا زمانی که کرج به عنوان شهرستان و زیر نظر استان تهران محسوب می شد از منابع مالی بهتری برخوردار بودیم و حمایت های بهتری از کرج صورت می گرفت.

این کارگردان که بیش از ۲۰ سال فعالیت نمایشی در کارنامه خود دارد با عنوان اینکه البرز اعتبار اختصاصی دارد و باید اقتصاد جداگانه ای داشته باشد، عنوان کرد: نسبت به البرز خیلی کم لطفی می شود و متاسفانه اعتباری هم که به البرز اختصاص داده شده در مسیر درستی هزینه نمی شود و همین باعث خواهد شد که از نظر زیرساخت، دچار مشکلات و معضلاتی باشیم.

روشن به خبرنگاران ایلنا گفت: هنرمندان البرزی همچنان زیر چتر تهران به سر می برند و کرج تنها به عنوان یک خوابگاه باعث شده هنرمندان کار حرفه ای و در سطح بالای خود را در تهران دنبال کنند.

روشن با اشاره به اینکه بخشی از تأتر تهران در سطح حرفه ای از کرج تغذیه می شود، اضافه کرد: هنرمندان مطرح در تهران، اصلیت البرزی داشته و با ساکن این استان هستند. در حوزه سینما، بازیگرانی چون نوید محمد زاده، محسن کیایی و مصطفی کیایی، و در حوزه تأتر هنرمندانی همچون خیرالله تقیانی٫ هادی عطایی، جواد نوری و خیلی از دوستانی که در حوزه تهران فعالیت دارند، کرجی و البرزی هستند.

این کارگردان با انتقاد از جشنواره هایی که در البرز برگزار نمی شود، اظهار داشت: ما جشنواره های بسیاری داشتیم که از ما گرفته شد مانند جشنواره های تأتر که در تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به مشکلات هنرمندان البرز به ایلنا، گفت: ما سالنی نداریم که عمق صحنه نمایش و امکانات نوری مناسبی داشته باشد و این باعث می شود نتوانیم خروجی مناسبی از کار ارائه کنیم.

روشن تصریح کرد: در کرج پایگاه تبلیغات در حوزه فرهنگ و هنر نداریم و باید از شهرداری کمک بگیریم و هزینه تبلیغات آزاد خیلی سخت و سنگین است و به همین دلیل جذب مخاطب برای ما خیلی سخت و غیر ممکن شده است.

روشن با اشاره به اینکه تئاتر می تواند کمک حال مسئولان در رفع برخی مشکلات باشد، گفت: بسیاری از دغدغه های روانی اجتماعی مردم با تئاتر کاهش پیدا می کند چراکه این هنر می تواند مردم را از تنش و استرس روزمرگی بیرون بکشد.

این کارگردان البرزی با انتقاد از حاشیه های ایجاد شده اجرای نمایش آل برده، گفت: افرادی با استفاده از فضای مجازی در دسترس خود با بی‌انصافی و نامهربانی برای این نمایش به قضاوت نشستند اما به آنها می گویم که ما هم بچه مسلمانیم و دور از انصاف است که پشت پرچم دین به ناحق سخن گفته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز