خبرگزاری کار ایران

کاهش 20 درصدی صادرات کفش قم در شش ماه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۹۳۰

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی قم از کاهش 20 درصدی صادرات کفش قم در شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل فراهانی با اشاره به اینکه هرساله یکصد میلیون دلار کفش و صندل از قم صادر می‌شود گفت: در 6 ماه نخست امسال با 20 درصد کاهش صادرات روبرو شدیم که انتظار میرود تا پایان سال جبران شود.
 
وی مهم‌ترین علل این امر را برشمرد و افزود: افزایش قیمت هر کیلو روغن dop از ده هزار تومان به 30 هزار تومان و کاهش عمدی عرضه آن توسط تنها تولید کننده این محصول در پتروشیمی شازند اراک، همچنین فروش ریالی کفش قم و اجبار صادرکنندگان به بازگشت ارزی آن به بانک مرکزی علت این کاهش است.
 
رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی قم از فعالیت 250 واحد تولید کفش و صندل در قم سخن گفت و افزود: روزانه بیش از یک میلیون جفت کفش و صندل در قم تولید می‌شود از این رو قابلیت افزایش صادرات تا 500 میلیون دلار در سال وجود دارد.
 
فراهانی با اشاره به کلنگ زنی شهرک 96 هکتاری کفش در قم در شش ماه گذشته گفت: با اینکه راه اندازی این شهرک می‌تواند نقش موثری در افزایش صادرات داشته باشد اما هیچگونه زمینی تاکنون  تحویل تولید کنندگان نشده است.
 
فراهانی کشورهای مقصد صادرات کفش قم را افغانستان، عراق، آسیای میانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام کرد و گفت: انتظار داریم با برپایی پنجمین نمایشگاه تخصصی کفش قم در بهمن ماه بتوانیم صادرات قم را افزایش دهیم.
 
در صنعت کفش قم 5 هزار نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز