خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی البرز خبر داد؛

صدور جواز تاسیس 5 شهرک گلخانه ای بخش خصوصی / ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی با هدف تولید ثروت و افزایش بهره وری

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۸۸۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به صدور مجوز تاسیس 5 شهرک گلخانه بخش خصوصی, افزود: ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان کشاورزی و سایر متقاضیان از جمله اهدافی است که به منظور تولید ثروت و افزایش بهره وری، دنبال می شود.

به گزارش ایلنا، سیدمجید موسوی با اشاره به احداث مجتمع‌های کشاورزی گلخانه‌ای ، دامداری و شیلات، گفت: ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان کشاورزی و  سایر متقاضیان از جمله اهدافی است که به منظور تولید ثروت و افزایش بهره‌وری با استفاده بهینه از منابع آب و خاک در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است. 

موسوی اضافه کرد: در استان البرز توسعه شهرک‌های کشاورزی در دو بخش اراضی ملی متعلق به دولت به منظور احداث شهرک کشاورزی و اراضی خصوصی کشاورزانی که میزان اراضی آنها بیش از 5 هکتار است و آب کافی و مناسب در اختیار داشته باشند پیگیری می شود.

این مقام مسئول با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام سازمان در این خصوص گفت: در حال حاضر 5 پروژه همچون شهرک های گلخانه ای چوپان آباد، اسماعیل آباد شوربلاغ، حسین آباد خره سر، برغان و شهرک گیاهان دارویی طالقان در مراحل انجام کار و پیگیری است. همچنین در بخش خصوصی نیز تاکنون برای 5 شهرک گلخانه ای، جواز تاسیس صادر شده است و 3 شهرک گلخانه ای، برای صدور جواز تاسیس معرفی شده اند و در مراحل پایانی اخذ جواز تاسیس می باشند.

موسوی ضمن اشاره به مشکلات موجود در آئین نامه اجرایی در خصوص تعیین تکلیف چاههای آب مشمول فرم یک و پنج عنوان کرد: با توجه به ممنوعه و بحرانی بودن دشت های استان و برنامه عملیاتی ابلاغی از ستاد آب کشور،  تخصیص به میزان 25 متر مکعب روزانه برای هر چاه فرم یک در نظر گرفته شده است ، در صورتی‌که تعدادی چاههای مشمول فرم یک و پنج وجود دارد که عمومی بوده با سطح زیر کشت قابل توجه که 25 متر مکعب در شبانه روز کفاف اینگونه از چاهها را نمی دهد.

موسوی در زمینه اقدامات انجام شده در توسعه کشت کلزا و غلات پاییزه در استان البرز عنوان کرد: تأمین و تدارک همه نهاده های مصرفی غلات پاییزه و کلزا (بذور، کودهای شیمیایی و سموم)، برگزاری کلاس های آموزشی برای کشاورزان، برگزاری جلسات پیگیری توسعه کشت کلزا در شهرستان ها 15 مورد، برگزاری جلسات پیگیری توسعه کشت کلزا و غلات در استان 7 مورد، برگزاری جلسات مشترک با آب منطقه ای البرز برای تأمین آب از رودخانه برای مزارع کلزا جمعاً 5 مورد، چاپ بنر و نصب در مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت های شهرستان و حتی ستاد استان، چاپ بروشور برای ترویج و معرفی مزایای کشت کلزا و ارسال برای کشاورزان غله کار، شناسایی مزارع آلوده به جو دره و چاودار و تأکید به رعایت تناوب کلزا با غلات در این گونه مزارع، پیگیری تأمین سوخت تراکتورها و تأمین کود مورد نیاز کلزا و غلات پاییزه از جمله اقدامات صورت گرفته سازمان در سال 98 است.

وی بیان داشت: استان البرز در پوشش سطوح کشت شده با بذر اصلاح شده رتبه اول تا سوم در گندم و سوم در جو  را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز