خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبر داد:

17 هزار هکتار از اراضی آبیک زیر کشت گندم می‌رود

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۸۱۴

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از کشت گندم در 16 هزار و 950 هکتار از اراضی این شهرستان طی سال زراعی 99-98 خبر داد.

بیژن لطفی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: سطح ابلاغی کشت گندم آبی برای سال زراعی 99-98 در شهرستان آبیک 15 هزار و 600 هکتار پیش‌بینی می‌شود 76 هزار تن گندم تولید شود.

وی افزود: سهم ابلاغی گندم دیم هم یک هزار و 350 هکتار است که پیش‌بینی می‌شود یک هزار تن گندم تولید و برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: میزان خرید گندم از کشاورزان شهرستان آبیک در سال زراعی 98-97 ، 65 هزار تن بوده که  و 5 هزار تن بذری تولید شده و جزء کشت محسوب می‌شود و در مراکز تولید بذر، بوجاری شده و بین کشاورزان توزیع می‌شود.

لطفی سهم ابلاغی کشت کلزا در شهرستان آبیک را 4 هزار هکتار در سال زراعی 99-98 ذکر و اضافه کرد: کشت این محصول از 20 شهریور ماه تا 15 مهر ماه بوده و آب هم برای کلزاکاران أخذ شد که برای کشت ذرت استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: به علت اینکه اراضی زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفت، کشاورزان نتوانستند به موقع نسبت به کشت کلزا اقدام کنند؛ از سویی برای جلوگیری از سوخت قاچاق با طراحی جدید «سامانه نیوتجارت آسان» که آزمایشی بود تراکتورداران نتوانستند برای تامین سوخت ثبت‌نام کنند و برای کشت کلزا اقدام کنند.

تولید بیش از 450 هزار تن ذرت علوفه‌ای

این مسئول اذعان کرد: سال گذشته کلزا در دو هزار هکتار از اراضی کشاورزان شهرستان آبیک کشت شده بود که میزان برداشت 4 هزار و 300 تن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک افزود: امسال در یک هزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان آبیک کلزا کشت شده است.

لطفی سهم ابلاغی کشت جو  در شهرستان آبیک را 3 هزار و 300 هکتار دانست و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود 14 هزار تن جو از مزارع آبیک برداشت شود.

وی میزان مصرف ذرت علوفه‌ای در دامداری‌های سنتی و صنعتی شهرستان آبیک را 180 هزار تن بیان کرد و افزود: میزان تولید این محصول در شهرستان آبیک بیش از 450 هزار تن است که نیاز استان‌های همجوار هم تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز