خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

ایجاد شهرک‌های صنفی در خراسان رضوی/ضرورت تشکیل کمیته مکان یابی شهرک های صنفی

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۳۴۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: شهرک‌های صنفی- تولیدی نظیر سوغات، پوشاک، آجیل و خشکبار در استان ایجاد می‌شوند و لازم است هر چه سریع‌تر مکان‌یابی لازم برای راه‌اندازی آنها انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان در نشستی با موضوع توسعه شهرک‌های صنفی در خراسان رضوی گفت: ضروری است تا کمیته‌ای برای مکان‌یابی مناسب شهرک‌های صنفی تشکیل شود.

وی ادامه داد: توسعه شهرک‌های صنفی یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود و سال‌های گذشته نیز این موضوع مورد توجه مسئولان بود و مقرر شد تا شهرک صنفی سوغات در استان راه اندازی شود و حتی نشست هایی نیز در این خصوص برگزار و طرحی هم تدوین شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در این راستا اتحادیه‌های صنفی پای کار آمدند و همین موجب شد تا سهم آنها از سوغات زائر افزایش زیادی پیدا کند همچنین در حوزه کیف، کفش و پوشاک اقدامات خوبی انجام گرفت و از منطقه سپاد هم برای راه‌اندازی شهرک صنفی تولیدی بازدید شد و تفاهم‌نامه‌ای نیز با مجموعه سپاد به امضا رسید تا در آن منطقه، شهرک سوغات ایجاد شود.

رسولیان افزود: معاونت اقتصادی استانداری، شهرداری مشهد و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با همکاری یکدیگر طی یک بازه دو ماهه مطالعات مربوط به طرح سوغات را به نتیجه برسانند.

وی ادامه داد: جایگاه خراسان رضوی در حوزه پوشاک اهمیت زیادی دارد و این استان در این حوزه از ظرفیت بالایی برخوردار است و به زودی واحد تولیدی پوشاک در بردسکن با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریال راه اندازی می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت تولید آجیل و خشکبار در استان افزود: خشکبار نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های سوغات استان به شمار می آید که باید برای راه اندازی شهرک صنفی در این خصوص مطالعه بیشتری صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به بی ‌سرانجام بودن اقدامات گذشته برای راه‌اندازی هفت شهرک صنفی در استان گفت: به نظر می‌رسد ۹۰ درصد موارد مربوط به ایجاد شهرک صنفی با هدف تغییر کاربری اراضی و واگذاری آن به آینده دنبال می شود.

مسعود مهدی زاده مقدم گفت: پیشنهاد می شود که اراضی شهرک‌های صنفی تولیدی را شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی مدیریت کند و در واقع این شرکت اراضی را در اختیار گرفته و راه اندازی شهرک‌های صنفی- تولیدی را به دست بگیرد.

وی افزود: بر این اساس، شرکت شهرک‌های صنعتی می تواند زمین را در اختیار بگیرد و اصناف زیرساخت‌های خود را در آن ایجاد کنند و از این طریق قیمت تمام شده برای اصناف در راه‌اندازی شهرک صنفی تولیدی کمتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: همچنین پیشنهاد می شود که شهرک‌های صنفی در قالب نواحی صنعتی راه‌اندازی شوند چون از این طریق به راحتی می‌توان مجوز نواحی صنعتی را در استان صادر کرد.

مهدی زاده مقدم با اشاره به زمین‌های موجود در اطراف شهر برای راه‌اندازی شهرک صنفی پوشاک افزود: در حال حاضر شهرک صنعتی کلات از ظرفیت لازم برای توسعه ۲۰۰ هکتار برخوردار است و در حریم مشهد نیز قرار دارد که صنوف می‌توانند در آن مستقر شوند و حداقل فاصله را با مشهد داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز