خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر بندرعباس مطرح کرد:

باید خدمت به مردم خط قرمز شورا باشد/ وارد حریم خصوصی همکارانم نمی‌شوم/ کشاندن مشکلات به فضای مجازی مردم را نگران می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۲۶۳

عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه باید خدمت به مردم خط قرمز شورا باشد، تاکید کرد: کشاندن مشکلات به فضای مجازی مردم را نگران می‌کند.

به گزارش ایلنا، چندی پیش مصاحبه‌ای جنجالی توسط یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس با یکی از پایگاه‌های خبری استان هرمزگان انجام شد که بازخورد مناسبی در بین مردم هرمزگان نداشت و شائبه هایی را برانگیخت.

به همین جهت "اسلام باوقار" عضو شورای شهر بندر عباس در نشست خبری پیرامون مسائل مطرح شده به شفاف سازی پرداخت.

رئیس سابق شورای شهر بندرعباس، افزود: به دلیل احترام به افکار عمومی و ابهامات ایجاد شده برای مردم این کنفرانس مطبوعاتی را تشکیل دادیم و هر اقدامی که ممکن باشد در راستای شفاف‌سازی انجام خواهد گرفت. مردم به اعضای شورای شهر رای داده‌اند و ما موظفیم پیگیر مشکلات مردم باشیم.

وی افزود: اصلی‌ترین بار شورا را کمیسیون‌ها بر دوش دارند. حال مگر کمیسیون‌های شورای شهر چه چیزی دارد که بخاطر آن بحث و مصاحبه کنیم؟ یا مردم را دچار پریشانی کنیم؟ مسائل داخلی و خانوادگی شورا را به بیرون جامعه بکشانیم؟

بدون کمیسیون هم می شود به مردم خدمت کرد

باوقار با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل شورا که بنده نیز برای ریاست کمیسیون‌های شورای شهر رای نیاوردم هیچ گاه برای تخریب دیگر اعضا مصاحبه ای انجام ندادم،  تصریح کرد: کیانوش جهانبخش به خانم جراره پیشنهاد بسته شدن کمیسیون‌های شورا بصورت "سه به سه" داد و گفت اینگونه نباشد که یک گروه در حاشیه و گروه دیگر در قدرت باشند اما از طرف گروه دیگر اعلام شد که ما اجازه نمی‌دهیم که باوقار و جهانبخش دارای کمیسیون باشند و بنده نیز اعتقاد داشتم که بدون کمیسیون هم می‌شود به مردم خدمت کرد.

وی ادامه داد: آنها برخی از کمیسیون های شورا را خط قرمز خود می دانستند، درصورتیکه خدمت به مردم باید خط قرمز ما باشد.  

تغییری صورت نگرفته که هیاهو به راه انداخته اند

باوقار در پاسخ به بخشی از سخنان دانش در مصاحبه اخیر که روسای کمیسیون‌ها را بی‌تجربه معرفی کرده بود، اظهار کرد: «فرزانه آرامش» سال گذشته در دوره ریاست خود دانش، رئیس کمیسیون عمران بود که امسال نیز برای ریاست همین کمیسیون انتخاب شد. «کیانوش جهانبخش» نیز دو سال ریاست کمیسیون حقوقی را در کارنامه دارد که در سال جاری نیز به عنوان رئیس این کمیسیون برگزیده شد، احمد عامری تجربه سه دوره ریاست کمیسیون فرهنگی شورا را در کارنامه داشت که امسال نیز به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی انتخاب شد.

وی عنوان کرد: تغییری صورت نگرفته که هیاهو به راه انداخته اند. کار را به جایی رسانده اند که در فضای مجازی به بنده و خانواده ام توهین می کنند.

وارد حریم خصوصی همکارانم نمی‌شوم

عضو شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: من به اینجا نیامده ام که توهین را با توهین پاسخ دهم. قصد ورود به حریم شخصی هیچ کدام از همکاران اعضای شورا را ندارم و به خودم اجازه نمی‌دهم وارد حریم خصوصی‌شان شوم.

وی خاطرنشان کرد: اگر همکاری با همکاری دیگر درد و دل کرد خلاف عرف و اخلاق  است که آبرو و حیثیت  همکارمان را در فضای مجازی زیر سئوال  ببریم و اینگونه موضوعات را مطرح کنیم.

لابی و لابی گری جزو اساس اولیه شوراهای شهر و مجلس است

باوقار ادامه داد: لابی و لابی گری جزو اساس اولیه شوراها و مجلس بوده و امری مرسوم در دنیاست.

وی گفت: وقتی در یک جایی فراکسیونی شکل می‌گیرد و انتخابات برگزار می شود گروهی با گروه دیگری لابی می کند که نماینده خودش را بگذارد. پس هیچ خلاف عرف و شرعی صورت نگرفته است. همه چیز طبق روال طبیعی بوده، همانطور که سال های گذشته نیز این اتفاق افتاده است.

عضو شورای شهر بندرعباس،افزود: پیش از انتخاب هیات رئیسه شورا به پیشنهاد دانش نشست برگزار کردیم و موضوع ریاست و نایب رئیسی خودش و بنده را مطرح کرد که نپذیرفتم و در جواب پاسخ دادم که به کار گروهی اعتقاد دارم و باید با دیگر اعضا مشورت کنم و در نهایت در نشست پنج نفره قرار بر این شد که هر ساله یک عضو به عنوان رئیس انتخاب شود که گزینه ما «عسکری‌زاده» بود و گروه مقابل با این ادعا که انتخاب عسکری زاده از قدرت‌مان می کاهد با آن مخالفت کردند.

وی اضافه کرد: اگر حرفی را می‌گویم، با مدرک و مستند است و اگر پذیرفته نشود مستنداتم را ارائه خواهم کرد.

این موضوع را شاید کسی نداند ولی بنده مستند می گویم، روزی که جلسه تشکیل شد همکاران آقای دانش در هتل هرمز نشسته بودند. اقای دانش چون خودش رئیس بود آمده بود ولی به همکارانش اجازه نداده بودند که بیایند چرا؟چون اگر می آمدند اکنون آقای عسکری زاده رئیس شورا بود. جلسه تشکیل نشد رایزنی شده بود که سرکارخانم جراره رئیس شد. ما هم بعنوان عضو شورا تابع جمع هستیم.

این عضو شورای شهر ابرازکرد: اگر اعضای شورا با یکدیگر مشکلاتی داشته باشند باید آن را در خود شورا برطرف کنند و کشاندن آن مشکلات به بیرون و فضای مجازی، سبب نگرانی مردم می شود.

عدم اطمینان همکارانم به فیصل دانش

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: مردم عزیز باید بدانند شفاف سازی یعنی چه؟ شفاف سازی این نیست که با آبروی یک نفر بازی کنیم. موارد شخصی و خانوادگی را مطرح کنیم. اکنون، عدم اطمینان همکاران شورا، سبب شده موضوع و مسئله ای را چه خصوصی و چه عمومی به ایشان نگوییم.

افتخار می کنم در محله دو هزار بندرعباس بزرگ شده ام

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته موضوع زندگی کردن بنده در محله 2500 دستگاه(کوی ملت) بندرعباس در فضای مجازی دست به دست می شد، من مفتخرم که در محله جنوب شهر به دنیا آمده ام و در آنجا رشد کرده‌ام و در سن و سال نوجوانی تصمیم گرفتم در آینده به مشکلات محلات جنوب شهر و بافت فرسوده توجه ویژه داشته باشم، رسیدگی و پیگیری کنم و امروز از هر کسی که بخواهد به مردم آن محلات توهین کند، نمی‌گذرم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه امکان سوء استفاده توسط رئیس کمیسیون‌ها در شورا وجود ندارد، تصریح کرد: کمیسیون‌های شورای شهر دارای پنج عضو هستند که هر موضوع برای تصویب پس از مطرح شدن در کمیسیون‌ها به صحن علنی شورا ارجاع داده خواهد شد.

باوقار اذعان کرد: چطور می‌توان در صورت عدم بروز جرم، شخصی را مقصر جلوه داد؟ چرا باید یک مجموعه عظیم مانند شهرداری بدون هیچگونه دلیل موجهی مورد حمله قرار گیرد.

باوقار در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی جریان های سیاسی و شهردار نظراتی به شورا تحمیل می شود، عنوان کرد: مشورت یکی از اولویت های مهم اعضای شوراست اما تاکنون مشورت و نظری از شهردار و یا افراد صاحب نفوذ دریافت نکرده ام و خود این افراد هم اقدام به انجام چنین عملی نکرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: در دوره اول ریاست شورای بنده پیشنهاد آمد که برای جلسات شورا پخش زنده برگزار شود. این پیشنهاد به رای گذاشته شد ولی رای نیاورد در صورتی که تنها موافق این موضوع، بنده و شخصی بود که پیشنهاد داده بود.

وی ادامه داد: تمام پروژه‌ها و طرح‌ها از سوی شهرداری به شورای شهر بندرعباس ارجاع داده می‌شود و شهرداری باید در خصوص زمینه‌های مختلف پیشنهادات خود را در صحن شورا مطرح کنند.

باوقار گفت: بیش از 100 خبرنگار در شهر فعالیت می‌کنند که همگی آنها برایم قابل احترام هستند، اما قرار نیست که خبرنگار دوربین خود را روشن کند و بدون اجازه اقدام به فیلم گرفتن کند؛ چرا که در شورا همکاران مشغول به فعالیت هستند و راضی نیستند فیلمی از آنها پخش شود. پس از تذکرات مکرر به این شخص، توجهی صورت نگرفت و بنابر درخواست همکاران بانو، کت خود را بر روی دوربین قرار دادم.

حاضرم در هر جمعی که مردم حضور دارند پاسخگو باشم

عضو شورای شهر بندرعباس در خصوص تهدید خبرنگار مصاحبه کننده با دانش، عنوان کرد: قبل از پخش شدن مصاحبه ده دقیقه‌ای، بنده با آقای بردبار صحبت کردم و درخواست پخش نشدن برنامه را داشتم اما هیچگونه تهدیدی مطرح نشد و اگر سندی برای این موضوع وجود دارد ارائه شود.

باوقار بیان کرد: آقای دانش روز بعد پس از مصاحبه ابراز داشتند که بنده عصبی بودم و مصاحبه کردم. آقای دانش گفت بردبار از طریق شخص دیگری گفته که اگر تمایل به عدم پخش مصاحبه دارید باید پول بپردازید که این مورد را نپذیرفتیم و گفتم که مصاحبه را پخش کند.

وی تصریح کرد: حاضر هستم که در هر جمعی که مردم حضور دارند پاسخگو باشم و هیچ ترسی از هیچ گروه یا مافیایی ندارم.

وی افزود: در زمان ریاست آقای دانش شخصی به عنوان مدیر اداری شورای شهر بندرعباس منصوب شدند و ما نیز اعتراض خود را در خصوص انتصاب یک نیروی شرکتی به آقای دانش منتقل کردیم. اعتراض خود را در صحن شورا در خصوص این موضوع اعلام کردیم اما از سوی دانش مطرح شد که چون بنده رئیس شورای شهر هستم این اختیار را دارم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ابراز کرد: عضویت در کمیسیون‌ها برای اعضای شورای شهر اهمیت دارد و اگر شخصی، عضو چهار کمیسیون شود نهایتا چهار روز در هفته مشغول به فعالیت خواهد شد که زمان زیادی نیست.

وی میزان حقوق دریافتی اعضای شورا در سال جاری را سه میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته  این رقم سه میلیون و 200 هزار تومان بود که به دلیل افزایش ساعات کاری در کمیسیون ها از 50 به 70 ساعت افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز