خبرگزاری کار ایران

هشدار استاندار البرز به مدیریت شهری کرج:

دفن زباله در "حلقه دره" سلامتی مردم را به خطر انداخته است/ استفاده از بخش خصوصی در ساماندهی منطقه

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۱۸۷

استاندار البرز با عنوان اینکه دفن زباله در حلقه دره سلامتی مردم را به خطر انداخته است، گفت: مدیران شهری کرج با مسئولیت پذیری، همراهی لازم را برای تغییر رویه اشتباه گذشته داشته باشند.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در بازدید از سایت حلقه دره در ماهدشت کرج که روز پنجشنبه صورت گرفت، افزود: در چند روز اخیر بر اساس تماس‌های مردمی و بخشی از لایه‌های فعال اجتماعی مبنی بر شکایت از شیوه دفن پسماندهای شهری استان البرز در محلی به نام حلقه دره به اتفاق مسئولان محیط زیست استان از این محل بازدید کردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه شیوه دفن بسیار قدیمی و سنتی است و استخرهای شیرابه طی سالیان متمادی به شکل روباز در این مکان آلودگی های زیست محیطی و بوی بسیار بدی را ایجاد کرده و این امر منجر به زحمت و نگرانی مردم البرز شده است.

شهبازی با بیان اینکه روزانه بین هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۸۰۰ تن زباله در این محل دفن می شود، گفت: این بو و آلودگی، سلامت مردم را بواسطه انتشار بیماری ها، ویروس و باکتری های مضر به خطر می اندازند.

وی افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز باید با تشکیل کارگروهی متشکل از شهرداری و شورای شهر کرج، مدیرکل محیط زیست و اعضای شورای سلامت استان نسبت به پیگیری تدابیر لازم برای ساماندهی این محل اقدام کند.

استاندار البرز اضافه کرد: باید از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در راستای ساماندهی حلقه دره برای اعمال شیوه نوین دفن زباله استفاده شود.

وی گفت: شورای شهر و شهرداری کرج مسئولیت سنگینی دارند و باید با کارگروهی که انجام می‌شود همراهی لازم را برای تغییر رویه اشتباه گذشته داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز