خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

حفظ کاربری اراضی‌کشاورزی و منابع طبیعی از وظایف اصلی‌جهاد کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۱۶۲

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، محمدرضا اورانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه اگر در زمینه تخریب و تصرف اراضی کوتاهی کنیم هر شهرستان رو به رشد در آینده برای اجرای طرح‎های توسعه‌ای با مشکل مواجه خواهد شد، گفت : آب یک ثروت ملی متعلق به نسل‎های آینده است و زمین نیز همیشه یکی از پنج ابزار قدرت محسوب می‌شود که با توجه به اینکه سوداگری زیادی در بخش زمین وجود دارد، بسیاری از هنجارهای امروز جامعه به خاطر تصرف و تخریب اراضی بوده است.

اورانی افزود: یکی از رسالت‎های سازمان جهاد کشاورزی در حوزه بخش کشاورزی برخورد با متخلفان است، برای تحقق این مهم نیازمند حمایت فرماندار و شورای تامین هر شهرستانی هستیم و در برخورد با متخلفان، محافظه‎کاری و مماشات وجود نخواهد داشت.

 مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اقلیم خشک و نیمه‌خشک استان خراسان رضوی، اصلاح و بهینه‌سازی مصرف آب ضرورت دارد، متاسفانه شرایط سفره‌های آب زیرزمینی وضعیت خوبی ندارندوباید در جهت اصلاح روش‎ها و کاهش مصرف آب تلاش‌های بیشتری داشته باشیم .

اورانی با بیان اینکه ۱۳۰ درصد منابع آبی خراسان رضوی در حال مصرف است، این میزان برداشت را برای سفره‎های زیرزمینی همانند سم دانست و گفت: با توجه به اینکه ۸۵ درصد آب سفره‌های زیرزمینی در بخش کشاورزی مصرف می‎شود، باید در جهت هدر رفت آب با استفاده از ارقام و بذور مختلف و نهال با نیاز آبی کم، اصلاح خاک، سایبان‌دار کردن باغات، توسعه کشت گلخانه‎ای و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری تلاش بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: به اندازه‎ای که بخش کشاورزی به آموزش، ترویج و توانمندسازی نیاز دارد به پول نیاز ندارد، باید با ارائه آموزش‎های لازم و توانمندسازی کشاورزان به سمت افزایش بهره‌وری بریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز