خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد عنوان کرد:

لزوم تدوین سیاست‌های اشتغالزایی برای نیروهای بومی/فارغ التحصیلان استان مهاجرت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۱۵۳

استاندار یزد بر ایجاد اشتغال برای افراد بومی استان تاکید کرد و گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری استان، ضرورت دارد سیاست‌ها و راهکارهای ارائه شده برای اشتغال افراد بومی استان برنامه ریزی و تدوین شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در دیدار با مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار داشت: عمده مشکل اشتغال استان مربوط به قشر تحصیلکرده استان است؛ چراکه درصد بالایی از اشتغالزایی صورت گرفته از سوی واحدهای صنعتی استان، مربوط به کارگران ساده و نیروی های یدی است که به منظور رفع نیاز عمدتا از خارج از استان تامین می شود.

طالبی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از قشر تحصیلکرده استان بیکار بوده و یا به منظور اشتغال بهتر و داشتن شغل به سایر استانها مهاجرت می‌کنند افزود: به منظور حل این معضل، حمایت دولت به سمت واحدهای کارآفرین برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بومی می‌رود.

وی در این زمینه افزود: بر همین اساس بومی سازی مشاغل، از طریق شناسایی فرصت‌های منطقه‌ای و ایجاد برندهای شهرستان از محصولات و تولیدات  می‌تواند صورت پذیرد.

مقام عالی استان در ادامه به ایجاد مشاغل کوچک و خانگی اشاره و بیان کرد: این گونه مشاغل علاوه بر اشتغالزایی پایدار، به بهبود معیشت و افزایش رفاه خانواده ها در جامعه نیز کمک می کند.

در این دیدار دوستانه، مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به جایگاه مطلوب اداره کل استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شاخص‌های ارزیابی مربوطه، در مجموع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد توانسته عملکرد مثبتی در حوزه‌های تخصصی خود داشته باشد که جای تقدیر دارد.

محسن دلبری در این دیدار ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه ها و واحدهای اقتصادی استان زیرساخت های توسعه به منظور کاهش نرخ بیکاری استان فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز