خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد:

فعالیت 22 مرکز درمان و پیشگیری هاری در استان/ مرگ یک نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۰۶۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تاکید بر لزوم مراقب و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک بین حیوان و انسان، از فعالیت 22 مرکز درمان و پیشگیری هاری در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا دهقانی با اشاره به برگزاری کمیته دانشگاهی بیماری‌های مشترک انسان و حیوان اظهار داشت: این کمیته با اولویت پیشگیری و درمان سه بیماری سالک، هاری و تب کریمه کنگو برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت 22 مرکز درمان و پیشگیری هاری ادامه داد: در این مراکز خدمات شستشو، تزریق واکسن و سرم برای بیماران انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ضهید صدوقی یزد اضافه کرد: آموزش کارکنان و عموم جامعه به خصوص افراد در معرض خطر، کشف بموقع مجروحین حیوان گزیده و درمان پیشگیری آنان، پیگیری فعال واکسیناسیون مجروحین، واکسیناسیون کارکنان در معرض خطر و پیگیری ویژه گزش های ناشی از موارد مثبت حیوانی در استان از جمله اقدامات انجام شده و در حال انجام برای پیشگیری و در مان موارد هاری و حیوان گزیدگی است.

دهقانی همچنین با اشاره به وضعیت بیماری سالک در استان از کاهش چشمگیر مبتلایان به این بیماری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: تشکیل کمیته های درون بخشی و برون بخشی در راستای جلب همکاری سایر ادارات و سازمانها، سم پاشی یک میلیون و دویست هزار مترمربع و مه پاشی آب انبارها، بیماریابی فعال از کلینیک ها، آزمایشگاه ها، بیمارستانها و مراکز دولتی، خصوصی و مدارس و چک حشره شناسی در شهرستان های آلوده هر 15 روز یکبار را از جمله اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری و درمان این بیماری است.

وی همچنین از انجام جونده کشی در مناطق روستایی درگیر سالک نوع روستایی خبر داد و گفت: جونده کشی در وسعت  38 هزار هکتار برای مبارزه با بیماری سالک و پیشگیری از بروز آن انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین با اشاره به مرگ یک نفر غیربومی در شش ماهه نخست امسال براثر بیماری تب کریمه گفت: در سال جاری تعداد سه نفر مبتلا به این بیماری کشف شدند که یک نفر از آنان فوت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز