خبرگزاری کار ایران

استاد تاریخ هنرهای اسلامی :

زمینه حضور گردشگران علمی به یزد فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۰۴۵

استاد تاریخ هنرهای اسلامی دانشگاه‌های آلمان گفت: با وجود ظرفیت‌های بسیار خوب تاریخی و فرهنگی در یزد، ضروری است برای رونق صنعت گردشگری زمینه حضور افرادی که به دنبال مطالعات در بخش‌های مختلف هستند در استان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر کلاس پیتر هازه (Prof. Dr. Klaus-Peter Haase ) چهارشنبه شب در سلسه نشست‌های ماهانه فرهنگی و اجتماعی با عنوان شب یزد و موضوع « مناسبات تاریخی یزد در عصر اسلامی » که با حضور جمعی از فرهنگیان و نخبگان علمی و دانشگاهی در خانه فرهنگ شهید آیت الله صدوقی (ره) برگزار شد، افزود: حضور گردشگران علمی و مطالعاتی خود زمینه‌ای مناسب برای جذب دیگران فعالان در این عرصه مهم است.

وی ادامه داد: حیف است در استانی مثل یزد با این همه آثار تاریخی و فرهنگی و پیشینه اجتماعی در تاریخ شاهد موج حضور گرشگرانی باشیم که هیچ فعالیت مطالعاتی و علمی ندارند و موجب از دست رفتن فرصت‌ها می‌شوند.

رئیس موزه پرگامون برلین تصریح کرد : تاریخ و تمدن یزد و فعالیت‌های گسترده و عمیق تجاری و ارتباط مردمان این دیار به خصوص تولید پارچه آن با جهانیان بر کسی پوشیده نیست.

هازه تاکید کرد: یزد همواره شهر تجارت و فرهنگ بوده و هست و وجود صنایع دستی منحصر به فرد و هنرهای مختلف همه گویای سابقه کم نظیر آن در ابعاد مختلف محسوب می‌شوند.

وی بیان داشت: ارتباط تجار یزد با شرق و فعالیت در مسیر جاده ابریشم و همچنین موفقیت منحصر به فرد آن در ایران ظرفیت‌هایی است که نباید نادیده گرفت .

پژوهشگر آلمانی گفت: باید همچنان از تمام ظرفیت‌های موجود یزد برای گسترش و رونق دوباره تجارت و  صنعت گردشگری در آن با جدیت استفاده کرد.

هازه تاکید کرد: به منظور بهبود تجارت، رونق  تولید و امور گردشگری به خصوص بعد از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶ خورشیدی به تبادل و همکاری بیشتر با سایر کشورها نیاز است .

سلسه نشست‌های شب یزد به صورت مستمر در آخرین چهارشنبه هرماه و با توجه به موضوع‌های متنوع با حضور اندیشمندان و فعالان عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز