خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست خبر داد:

انهدام یک باند قاچاق پرنده/کشف 20 پرنده شکاری درخراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۷۴۳

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف 20 پرنده ارزشمند شکاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، تورج همتی در توضیح این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در فصل بازگیری تا کنون 10 صیاد متخلف را در شهرستانهای زاوه، درگز، کلات و سرخس به جرم صید پرندگان شکاری دستگیر و تحویل قانون داده اند.

 این مقام مسئول افزود:متخلفان غیر بومی و از استان های جنوبی کشور بودند و از آنها 5 بهله بالابان، 15بهله دلیجه و تعدادی پرنده طعمه از قبیل قمری، فاخته، کبوتر وحشی و ... کشف و ضبط کرده‌اند.

وی درباره ابزار و ادوات شکار و صید مکشوفه از متهمان به تعدادی تور پرنده گیری، چندین رشته طناب، شبچه که نوعی دام است و به پشت کبوتر بسته می شود اشاره کرد و افزود: یک دستگاه خودرو سواری پراید و دو دستگاه موتور سیکلت نیزاز متخلفان توقیف شده است.

همتی همچنین به معدوم‌سازی بیش از 10 مورد کوخت‌(که نوعی سازه به عنوان دام پرنده‌گیری است) اشاره کرد و افزود: برای متخلفان تشکیل پرونده شده و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همچنین گفت: در بین متخلفان دستگیر شده، یک باند قاچاق پرندگان شکاری که با همدستی افراد محلی در شهرستان زاوه اقدام به صید و قاچاق پرندگان با ارزش  شکاری می کردند نیز شناسایی و متلاشی شد و از آنها 5 بهله پرنده با ارزش بالابان کشف و پس از قرنطینه و تیمار به دامن طبیعت باز گردانده شد.

وی تصریح کرد: به استناد تبصره  2 ماده 13 قانون شکار و صید، هر کس مبادرت به زنده گیری، شکار خرید، فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری از قبیل بالابان، بحری، شاهین و دلیجه کند علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده یعنی از 91 روز تا سه سال  محکوم می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز