خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنادر و کشتیرانی گیلان:

دستگاه های دولتی از سرمایه گذاران آستارا حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۷۰۴

مدیر کل بنادر و کشتیرانی گیلان گفت: دستگاه های دولتی از سرمایه گذار بندر آستارا حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا آبایی در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اکنون بنادر و سواحل دریای خزر در کشورهای همسایه سه برابر حجم تجارت موجود در دریای خزر ظرفیت دارند و با توجه به این شرایط، رقابت شدیدی برای جذب کالا و فعالیت‌های بندری و دریایی وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و نقش مهم آن در بنادر دریای خزر افزود: در حال حاضر طراحی بندر آستارا برای ایجاد ظرفیتی معادل 2.5 میلیون تن در سال برای کالاهای غیرنفتی و حدود یک تا 1.5 میلیون تن جهت غلات و مابقی جهت کالاهای عمومی پیش‌بینی‌شده است.

آبایی همچنین با اشاره به اقدامات تاثیر گذار در این زمینه گفت: تلاش داریم با اقداماتی از قبیل افزایش سهم بازار این منطقه از طریق جذب کالاهای جدید از مسیر خزر جهت جذب هر چه بیشتر کالا از طریق خزر شاهد رونق سهم کالای ترانزیتی از این منطقه باشیم.

وی با انتقاد از عدم اجرایی شدن کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا نیز گفت: با همکاری و تلاش اداره کل گمرک آستارا کد گمرکی این منطقه صادر شده است که پس از گذشت چندین ماه هنوز این کد در سامانه گمرکی تعریف‌ نشده است که نارضایتی صاحبان کالا را فراهم آورده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با تأکید بر اعمال کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در سامانه گمرک ایران در اسرع وقت افزود: با اینکه همکاری خوبی با اداره کل گمرک آستارا در منطقه داریم ولی انتظار ما این است در راستای حمایت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی، مسئولین امر هر چه سریع‌تر نسبت به اجرایی شدن کد گمرکی تلاش کنند.
آبایی، در خصوص برگزاری جلسه مشترک اخیر با دستگاه‌های اجرایی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا گفت: این جلسه با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه با موضوع ایجاد هماهنگی در بین تمام دستگاه‌های اجرایی مستقر در منطقه برگزار شد که خوشبختانه نتایج آن امیدوارکننده است.

وی با اشاره به فعالیت بندری و دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا توسط سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت سرمایه‌گذار نیز افزود: با همه سرمایه‌گذاری‌های خوبی که توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این بندر صورت گرفته ولی این مرکز نیازمند حمایت همه‌ جانبه دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه  است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره امحای یک محموله کنجاله در بندر گفت: طبق اعلام اداره کل دامپزشکی استان این محموله جهت استفاده دامی مجاز نیست ولی صحبت‌هایی با مقامات قضایی استان انجام داده‌ایم تا ضمن تجدیدنظر در امحاء آن  و جلوگیری از ضرر و زیان بخش خصوصی بتوانیم از این کنجاله در صنایع صنعتی استفاده کنیم.

آبایی، با اشاره به شرایط و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین مناطق ویژه اقتصادی بندری، در حوزه سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی زمانی می‌توانند در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند که بتوانند کالای ورودی را از طریق دریا وارد کرده و کالای خود را تولید کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در پایان گفت: ورود و خروج کالا بدون پرداخت حقوق ورودی، معافیت از پرداخت هر نوع عوارض معمول در کشور، واگذاری زمین و انبار به شکل استیجاری باقیمت‌های رقابتی به‌صورت کوتاه‌ مدت و بلندمدت به متقاضیان و سرمایه‌گذاران و ورود و خروج کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی جهت پردازش، تولید، تبدیل، تکمیل  را ازجمله مزایا و تسهیلات قانونی مناطق ویژه اقتصادی دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز