خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

هشدار نسبت به حمله ملخ‌ها به استان‌های جنوبی کشور/ آلودگی‌های نفتی خارک سنگین‌ترین آلودگی در سال‌های اخیر

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۶۹۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نسبت به ورود ملخ ها به استان های جنوبی هشدار داد.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار داشت :در چند ماه گذشته ملخ‌ها به استان های جنوبی از جمله استان بوشهر هجوم آوردند که اداره کل حفاظت محیط زیست این استان نیز به عنوان عضو کمیته بحران فعالیت هایی در زمینه مبارزه با این ملخ های مهاجم داشتیم که این موضوع در استان بوشهر کنترل شد.

وی ادامه داد: به تازگی از سوی ستاد بحران هشداری نسبت به ورود موج جدید این ملخ ها از کشورهای دیگر به ایران داده شد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به خط لوله دریایی فرسوده در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی باید این خط لوله ها نوسازی شوند.

قلی‌نژاد ادامه داد: در جریان آلودگی‌های نفتی در اطراف جزیره خارگ شاهد تلاش‌های بی وقفه مردم و مسئولان برای کاهش مخاطرات آن بودیم که بسیاری از مشکلات و مخاطرات قابل پیشگیری و یا کاهش اثر است که باید در این زمینه حرکت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: برای صنایع جزیره راهکارهایی را پیش‌بینی کردیم و تاکید ما ابتدا کاهش آلودگی از طریق مکانیسم‌های اجرایی است. جزیره خارگ شرایط ویژه‌ای در کشور دارد و اهمیت زیستی آن بسیار بالا است و برخی مسائل باید در سطح استان و یا ملی پیگیری شود.

وی در مورد آلودگی‌های اخیر و نشت نفت در اطراف جزیره خارگ افزود: این آلودگی از سنگین‌ترین آلودگی‌ها بود که در سطح بالایی پخش شد و هم دریا و هم خشکی و ساحل درگیر شد. نسبت به پاکسازی آن در نقاط مختلف استان اقدام شد و هنوز بخش‌هایی از آلودگی باقی مانده است. این آلودگی تا بندر ریگ و گناوه هم رسید.

قلی‌نژاد افزود: در روزهای نخست این آلودگی وضعیت رصد شد و در ابتدا منشا آلودگی مهار شد و سپس نسبت به پاکسازی در نقاط مختلف اقدام شد. البته این آمادگی نیز  وجود داشت که اگر آلودگی گسترش یافت در سطح ملی کمک بگیریم .درباره برآورد خسارت‌ها و عمق فاجعه هم  به زودی اعلام نظر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید نسبت به تعویض خط لوله فرسوده اقدام شود، تصریح کرد: تعویض این خطوط یک سرمایه‌گذاری است و باعث جلوگیری از خسارت بالا به زیست‌محیط دریایی می‌شود و منفعت بالایی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز