خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کار البرز :

صندوق تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، تسهیلات پرداخت می کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۶۸۷

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، گفت: حمایت صندوق تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور از طرحهای تعاونی‌های تولیدی صنایع پیشرفته، نوین و وابسته در بخش تعاون، انجام می شود.

به گزارش ایلنا، حسین  فلاح نژاد از حمایت صندوق تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور در راستای ارائه تسهیلات و ضمانت نامه ها به طرحهای تعاونیهای تولیدی صنایع پیشرفته، نوین و وابسته در بخش تعاون  بر اساس تفاهم نامه منعقد شده این صندوق با وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی خبر داد.

فلاح نژاد درباره مفاد این تفاهم نامه در راستای حمایت از طرح‌های تعاونی مرتبط گفت: این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف مقرر در سند چشم انداز و سیاست‌های کلی علم و فناوری و رونق تولید و برای تقویت اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع و خدمات مبتنی بر علوم و فناوریهای جدید و هم سو در تعالی بخش تعاون کشور منعقد شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این تفاهم نامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در دو زمینه تسهیلات و صدور ضمانت نامه به طرحهای صنایع پیشرفته و نوین در حوزه تعاون خدمات ارائه می نماید و کلیه تعاونی های واجد شرایط در استان نیز می توانند از امتیازات این صندوق بر اساس تفاهم نامه فوق الذکر بهره مند گردند.

فلاح نژاد خاطرنشان کرد: از جمله تعهدات این صندوق، حمایت از تعاونی ها شامل برگزاری آموزشها، مشاوره و ارزیابی مالی و اقتصادی طرحها، اعطای تسهیلات مالی برابر ضوابط صندوق،‌ معرفی واحدهای فناور و صاحب ایده به معاونت تعاون وزارت تعاون کار و همکاری در ایجاد راه اندازی و بهره برداری از مراکز نوآوری بخش تعاون در حوزه های مرتبط وسایر اقدامات مندرج در تفاهم نامه است.

وی در خصوص شرایط عمومی تسهیلات و صدور ضمانت نامه های این صندوق اضافه کرد : نرخ سود تسهیلات صندوق بین 5تا 15 درصد بنا بر امتیاز کسب شده و موضوع فعالیت و وضعیت طرح بطور متوسط حدود 12 درصد وحداقل سهم آورده متقاضی 20 درصد کل سرمایه گذاری مورد نیاز بوده و در بخش صدور ضمانت نامه ها نیز ضمانت نامه ها از نوع  پیمان و تضمین حسن انجام کار در چهار گروه خواهد بود.

وی در پایان افزود: تعاونی‌های واجد شرایط می توانند به پایگاه اینترنتی  http://www.esfrd.ir  مراجعه واز بخش مدارک نسبت به کسب اطلاعات تکمیلی در این موضوع اقدام کنند، همچنین در استان البرز نیز تعاونی‌های متقاضی می توانند به مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز