خبرگزاری کار ایران

تحصیل ۴۰ درصد دانش‌آموزان کاشمری در هنرستان‎های فنی و حرفه ای

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۴۴۳

مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: ۴۰ درصد دانش‌آموزان این شهرستان در هنرستان‎های فنی و حرفه‎ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، علی طاهریان در مراسم کلنگ زنی کارگاه چند منظوره هنرستان کار و دانش دخترانه شبانه‌روزی آمنه این شهرستان گفت: توسعه متوازن رشته‎های تحصیلی و هدایت دانش آموزان به سمت رشته‎های فنی و حرفه‎ای و کار و دانش در راستای تقویت مهارت‌های شغلی ضرورت دارد و هدایت دانش آموزان به تحصیل در این رشته‎ها که امکان مهارت آموزی و اشتغال بهتری دارد و مورد نیاز جامعه است از جمله سیاست‎های راهبردی آموزش و پرورش است.

وی به وجود هشت هنرستان در کاشمر اشاره کرده و ادامه داد: طی سال‌های اخیر وضعیت توسعه متوازن در شهرستان کاشمر مناسب بوده به طوری که در ابتدای شروع این طرح ۱۷ تا ۱۸ درصد دانش آموزان به سمت رشته‎های فنی و مهارتی فنی و حرفه‎ای سوق می‎یافتند اما اکنون این آمار به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

او اضافه کرد: اگر چه دانش آموزان باید برای زندگی، زیستن و فراگیری مهارتی جهت فعالیت در اجتماع آماده شوند اما از سویی طی سالهای اخیر با مشکل فضا مواجه و مجبور به جا به جایی ‎ها در مدارس شده‎ایم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: تفاهمنامه‎ای به صورت مشارکتی بین یکی از خیرین شهرستان و اداره کل نوسازی آموزش و پرورش خراسان رضوی به امضا رسیده است تا در هنرستان کار و دانش دخترانه شبانه روزی آمنه سالنی با مساحت ۱۶۸ متر مربع برای کارگاه احداث شود که ۶۰ درصد اعتبار مورد نیاز این سالن توسط فرد خیر  و ۴۰ درصد دیگر توسط  اداره کل نوسازی آموزش و پرورش خراسان رضوی تامین می شود.

در این مراسم کلنگ ساخت کارگاه خیاطی در هنرستان کار و دانش دخترانه شبانه روزی آمنه با ۴۰۰ دانش آموز و مساحت ۱۶۸ متر مربع با همت یکی از نیکو کاران به نام حاج محمد حسین داوودی به زمین زده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز