خبرگزاری کار ایران

البرز با ۵ واحد برتر، دارای بالاترین واحدهای نمونه کشوری شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۳۶۶

مدیرکل اداره استاندارد البرز با اشاره به ارزیابی سالیانه واحدهای تولیدی بدون جزئی ترین عدم انطباق با معیار استاندارد، گفت: امسال از ۱۸ واحد تولیدی نمونه کشوری، ۵ واحد از استان البرز حائز رتبه برتر شد.

به گرارش خبرنگار ایلنا، فتانه شکراللهی امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی استاندارد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به این روز، ارزیابی سالیانه در خصوص اقدامات کیفی و اجرای استاندارد لازم در واحدهای تولیدی تمام استان های کشور صورت می گیرد.

وی افزود: سال گذشته از ۱۵ واحد تولیدی کشور که حتی یک عدم انطباق جزئی نداشت، ۳ واحد به استان البرز تعلق گرفت و امسال با توجه به اهمیت موضوع از ۱۸ واحد حائز رتبه کشوری در بین ۳۱ استان، ۵ واحد تولبدی مربوط به استان البرز بود.

شکرالهی تصریح کرد: کسب این رتبه نشان دهنده این موضوع است که واحدهای تولیدی استان به کیفیت اهمیت داده و در این راستا سخت تلاش می کنند و فعالیت کارشناسان استاندارد در فراهم کردن این مسیر، تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل اداره استاندارد البرز با اشاره به طرح کنترل بازار، اذعان داشت: هر واحد تولید دارای پروانه استاندارد برای تولید محصول و ارائه به بازار مورد ارزیابی قرار می گیرد و علاوه بر رصد تولیدات در مراکز تولیدی، محصولات موجود در بازار نیز کنترل و نمونه برداری می شود.

وی با عنوان اینکه تمام محصولات وارداتی به البرز، پایش می شود، افزود: با ارسال کد ۱۰ رقمی کالای دارای مجوز به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ می توان از اعتبار پروانه استاندارد یک کالا مطمئن شد و چنانچه مشخصات ارائه شده با کالا همخوانی نداشت، مجوز جعلی بوده که لازم است به اداره استاندارد گزارش شود.

وی با اشاره به کسب رتبه ۵ کشوری در صدور پروانه استاندارد، گفت: در سال گذشته ۳۰۷ مورد و امسال ۱۴۵ مجوز استاندارد در البرز صادر شده است که این نشان دهنده فعالیت و پویایی واحدهای تولیدی است.

شکرالهی در ارتباط با فعالیت در حوزه خدمات گفت: در ۱۵۰ مرکز تفریحی مستقر در البرز، ۶۶۱ تجهیز بازی، بررسی و کنترل شد و عدم انطباق با ایمنی منجربه پلمپ آن خواهد بود.

این مدیر استانی با اشاره به کنترل هزار و ۷۰ نازل عرضه سوخت، اضافه کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۱۵ مورد انواع وسایل سنجش، کنترل شد و امسال نیز این روند ادامه دارد.

شکرالهی اظهار داشت: سال گذشته ۳۶ مورد اعلام جرم و ارجاع به مراجع قانونی گزارش شد که تا کنون و در شش ماهه امسال ۱۶ مورد اعلام جرم اعلام شد. همچنین با ۸ مورد پلمپ واحد تولیدی که شامل واحد صنایع غذایی، واحد مکانیکی و ساختمانی بود.

این مدیر استانی از سنجش عیار طلا با آزمون نمونه واحدهای طلاسازی خبر داد و گفت: از ۲۳ واحد تولیدی زیورآلات از جنس طلا، ۹ پروانه با دلابل مختلف از جمله نداشتن مشتری و انصراف از ادامه کار، ابطال شد و در حال حاضر ۱۴ واحد تولید ساخت طلا در البرز فعال است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز