خبرگزاری کار ایران

50 هزار زائر افغانستانی تا پایان اربعین وارد کشور می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۳۱۴

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی گفت: از 15 مهرماه تا امروز بیش از 22 هزار اتباع خارجی به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از مرز دوغارون وارد شدند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه صفر حدود 50 هزار زائر افغانستانی وارد کشور شوند.

سردار ماشاالله جان نثار در حاشیه بازدید از موکب های مرز دوغارون در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: تجارب سال گذشته کمک کرد امسال تمهیدات بهتر و بیشتری را بیندیشیم، از این رو بین نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی و همه نهادها انسجام و هماهنگی خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: اقدامات به منظور سهولت ورود زائران و کنترل و بررسی‌های لازم انجام شده و زائران افغانستانی به صورت منظم و منسجم مسیر را طی خواهند کرد و با استفاده از امکانات در نظر گرفته شده به سمت مشهد مقدس منتقل خواهند شد.

سردار جان نثار با اشه به فعالیت 6 گیت ورودی مطرح کرد: در بحث ورود و پذیرش زائران با توجه به افزایش گیت‌ها مشکلی وجود ندارد و درصورت افزایش زائر آمادگی فعال کردن 2 گیت دیگر هم وجود دارد. 

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه زائران به صورت کاروانی و انفرادی از مرز دوغارون می گذرند، آمار بدست آمده متغیر بوده و پیش‌بینی می‌شود در روزهای منتهی به اربعین تا روزی پنج هزار زائر افغانستانی هم پذیرش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز