خبرگزاری کار ایران

رتبه دوم استان یزد در تولید محصولات گلخانه‌ای/ صادرات سالانه 5 هزار تن محصولات گلخانه ای از استان

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۱۷۴

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به مرغوبیت بالای تولیدات گلخانه‌ای یزد گفت: استان یزد رتبه دوم تولید محصولات گلخانه‌ای را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر شیخ‌علیشاهی با بیان اینکه امسال با افرایش ۱۹۵ هکتار سطح زیرکشت گلخانه‌های استان زمینه اشتغال مستقیم یک هزار نفر در این حوزه فراهم شده اظهار داشت: بیش از دو هزار میلیارد ریال تسهیلات در این خصوص پرداخت شده تا گسترش محصول کم آبخواه، افزایش بهره وری آب مصرفی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید و تغییر الگوی کشت تحقق یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سطح زیرکشت محصول گلخانه ای در یزد نزدیک به دو هزار هکتار است ادامه داد: بیشترین تولید محصول گلخانه‌های استان یزد مربوط به شهرستان‌های یزد و اشکذر است که زمینه اشتغال هشت هزار و ۵۰۰ نفر نیز به طور مستقیم فراهم شده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد از تولید بیش از ۳۰ رقم خیار سبز گلخانه‌ای در یزد خبر داد و افزود: گلخانه داران یزدی سالانه بیش از ۴۸۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای تولید و روانه بازار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سالانه پنج هزار تن محصول گلخانه‌ای از استان یزد به خارج کشور صادر می‌شود اضافه کرد: به دلیل خشکسالی های مکرر و وضعیت آب در استان، سازمان جهاد کشاورزی یزد گرایش به سمت کشت‌های کم آب‌خواه و بهره‌وری بالاتر را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: کشت‌های گلخانه‌ای از سال ۱۳۷۴ در سطح استان یزد شروع شد و در چند سال اخیر بیشترین سرعت و شتاب را داشته است.

وی با اشاره به تنوع محصولات گلخانه‌ای در استان گفت: خوشبختانه در زمینه کشت‌های گلخانه‌ای محصولات متنوعی از جمله خیارسبز، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، سبزیجات، توت فرنگی، لیموترش و پاپایا و ... در مناطق مختلف استان یزد کشت می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از رویکرد‌های جهادکشاورزی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای نوین است چرا که در گلخانه‌  معمولی به ازای هرمتر مکعب ۲۳ کیلوگرم محصول برداشت می‌کنیم که این مقدار در گلخانه‌هایی با کشت هیدروپونیک به ۴۰ کیلوگرم می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز