خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

وزش سرعت باد در زابل به 108 کیلومتر بر ساعت رسید

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۶۴۲

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز -دوشنبه22 مهرماه- بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 30 متر برثانیه معادل 108 کیلومتر بر ساعت رسید و کیفیت هوای این شهر را به شدت کاهش داد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: همان‌طور که انتظار می‌رفت امروز بر شدت وزش باد در شمال استان افزوده شد به طوری‌که تا ساعت 8 صبح بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و میدان دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۲۵۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: وزش این باد شدید موجب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای زابل به میزان ۹۶۵ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۶ برابر حد مجاز شد.
 
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در زهک از دیگر شهر‌های شمال استان نیز وزش باد شدید با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به ۱۲۰۰ متر کاهش داد.
 
حیدری گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی امروز و فردا وزش باد شدید و گرد وخاک در شمال استان ادامه دارد. وزش این باد سبب خیزش گرد وخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.
 
وی عنوان کرد: احتمال اختلال در تردد‌های برخی محور‌های شمالی استان نظیر زاهدان-زابل به ویژه در محدوده پاسگاه تاسوکی تا شیله، زابل-زهک و زابل هیرمند وجود دارد.
 
حیدری در پایان افزود: توصیه می‌شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از تردد‌های غیر ضروری در مناطق تحت تأثیر باد و گردوخاک اجتناب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز