خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر یزد عنوان کرد:

احیای خطوط عابر پیاده با استفاده از چراغ‌های هوشمند/ بیش از 2 هزار قلاده سگ در شهر یزد رها هستند

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۵۸۳

سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به اینکه شورای شهر توجه زیادی بر پیاده محوری و هوشمندسازی شهر دارد، گفت: احیای خطوط عابر پیاده با استفاده از چراغ های هوشمند در دستور کار شورا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا قمی با تشریح برنامه‌ها و اقدامات شورای شهر و جمع آوری برخی پل های عابر پیاده اظهار داشت: 11پل زائد در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود چراکه استفاده ندارد و در شرایط فعلی هم شهرداری توان مکانیزه کردن تمامی پل‌های عابر پیاده سطح شهر را ندارد.

وی ادامه داد: بر همین اساس رویکرد شهرداری استفاده از سیستم خط‌های عابر پیاده چراغ‌دار و چراغ‌قرمز پیاده‌رو همراه با نصب دوربین کنترل است که امروزه در شهرهای دنیا مرسوم بوده  و هزینه کمتری برای شهرداری دارد.

قمی با بیان اینکه بحث ما در توسعه شهری، انسان گرایی است تصریح کرد: در این راستا یکی از روش هایی که به دنبال آن هستیم، سیستم های حمل و نقل ترکیبی است و برای این منظور باید زیرساخت ها به سرعت مهیا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از احیای کارخانه کمپوست شهرداری با اعتبار 12 میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: دو فرایند را در این زمینه دنبال می‌کنیم یکی سرمایه‌گذاری توسط خود شهرداری با مبلغ ذکر شده که البته برآورد است و هنوز قطعی نیست و دیگری سرمایه‌گذاری توسط  بخش خصوصی که باید دید نهایتا این پروژه به چه شکلی سرانجام خواهد گرفت.

قمی همچنین به موضوع سیما و منظر شهری یزد و جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر اشاره و عنوان کرد: این مهم کاری دشوار و زمان‌بر است چراکه به دلیل عدم بهره‌مندی از مشاور در گذشته تابلوهای تبلیغاتی با قراردادهای 7 و 10 ساله و حتی نامحدود به پیمانکار واگذارشده و چاره‌ای جز صبر در این مسیر نداریم.

سخنگوی شورای شهر یزد اضافه کرد: برای ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر به دنبال جانمایی جدید هستیم تا از این وضعیت آشفته خارج شده و نصب تابلوها بر اساس استانداردهایی که تعریف می‌شود و چارچوب و ضوابط خاص باشد تا سروسامانی بگیرد.

وی همچنین پیرامون ساماندهی سگ‌های ولگرد اظهار داشت: درگذشته شهرداری با یک پناهگاه به نام امید برای نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد قرارداد داشت و مبلغ بسیار ناچیزی پرداخت می کرد که برای پیمانکار مقرون ‌به‌ صرفه نبود ضمن اینکه زمینی هم که به این کمپ واگذاری شده بود از املاک شهرداری نبوده و توسط بخش خصوصی اجاره ‌شده بود.

قمی رشد جمعیت سگ‌ها را غیرطبیعی برشمرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 2 هزار قلاده سگ در شهر یزد وجود دارند که کنترل آن‌ها کار بسیار سختی است اما عقیم‌سازی سگ‌های غیر آلوده در دستور کار شهرداری است و اجرایی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز