خبرگزاری کار ایران

افزایش فوتی‌ها در مراکز ترک اعتیاد قزوین قابل قبول نیست/ افزایش ورودی و کشفیات موادمخدر در 6 ماهه امسال

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۵۷۴

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: افزایش فوتی‌ها در مراکز ترک اعتیاد به مواد مخدر نسبت به سال گذشته به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید نظارت ها در این حوزه تشدید شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی، در ششمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: هر چند اقدامات مطلوب متولیان مبارزه با مواد مخدر و از جمله اعضای شورای هماهنگی استان قابل تقدیر است، اما تا رسیدن به وضعیت ایده ال تلاش های بیشتری باید انجام دهیم و این پتانسیل نیز در استان وجود دارد.

وی اظهار داشت:  امیدواریم در مبارزه با مواد مخدر با اجرای طرح های نوین در قوه قضائیه و از جمله دادگاه درمان مدار مشارکت فعال تمامی دستگاههای دولتی و سازمان های مردم نهاد با رویکرد نگاه درمان مدارانه و اصلاحی به توفیقات بیشتری دست یابیم.

وی افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل در حوزه مواد مخدر با افزایش ورودی و کشفیات مواجه هستیم و این نشانگر سیاست و برنامه هدفمند دشمنان و معاندین نظام است که با این بلای خانمان برانداز، بنیان خانواده های ما را نشانه رفته اند و در این راستا خطرناک ترین نوع مواد مخدر را با نازل ترین قیمت در دسترس آحاد جامعه و به خصوص جوانان قرار می دهد و این هشدار و اعلام خطر جدی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: مبارزه با موادمخدر نیازمند این است که ما مسئولان از پشت میزهای مدیریتی خود بیرون بیاییم و با رویکرد پیشگیرانه و حضور میدانی به سراغ آسیب های اجتماعی برویم و عملا در صحنه مبارزه با مواد مخدر حضور پیدا کنیم و کمتر درگیر آمار و ارقام باشیم.

قاسمی تصریح کرد: استان در کشور از حیث آمار و ارقام رتبه قابل قبولی دارد، اما این موضوع نباید ما را از تلاش بیشتر غافل کند چرا که ما شاهدیم در برخی از مناطق استان، خانواده های زیادی با اعتیاد و آسیب های آن درگیر هستند که می طلبد ما فارغ از نگاه های آماری با رویکرد پیشگیرانه برای مبارزه با این پدیده شوم و آسیب اجتماعی به میدان بیاییم که البته این آمادگی در دستگاه قضایی استان وجود دارد که با همه توان در این حوزه حضور پیدا کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز