خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین خبر داد:

راه اندازی بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۵۰۹

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از راه انداری بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با ایجاد این سامانه مشخصات کاملی از مجرمان حرفه‌ای و با سابقه بالا در استان ثبت خواهد شد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی روز یکشنبه در دومین نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای قزوین افزود: هدف از صدور دستور العمل اجرایی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار، پایش و رصد اقدامات مجرمین مطرح و خطرناک و نیز تدوین برنامه به منظور نظارت و کنترل بر رفتار آنهاست.

وی با بیان اینکه این دستور العمل از سال گذشته ابلاغ شده است،اظهار داشت: مجرمان سابقه دار و حرفه ای پر استعدادترین افراد در زمینه جرم  هستند و همواره باید آنها را تحت نظر داشت.

این مسئول قضایی گفت: نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه جدی داشت افزایش هزینه ارتکاب دوباره جرم است که می تواند جامعه را وجود مجرمین خطرناک مصون کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: نکته ای که در  دستور العمل بانک اطلاعات مجرمان حرفه ای وجود دارد نبود آمار دقیق از اعداد مجرمین است و البته نباید منتظر تکمیل آن بمانیم بلکه باید از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای ذیربط از جمله نیروی انتظامی و زندان ها در این خصوص بهره مند شویم.

وی افزود : عمده مشکلات در زمینه این بانک اطلاعاتی، فراهم شدن  سخت افزار  بستر و زیر ساخت های لازم  در نیروی انتظامی است که باید از طریق استانداری و دیگر دستگاه‌های متوالی فراهم شود تا کمتر از ۷۲ ساعت بتوانیم زودتر از مجرم به ارتکاب جرم برسیم  ومجرمینی که ظرفیت و ارتکاب جرم مجدد دارند را شناسایی کنیم .

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد : انتظار می رود در خصوص دستور العمل یاد شده نیز در سطح شهرستان ها اقدامات لازم انجام شده و کار شروع شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه طی چند سال گذشته مسئولان امنیتی استان با کمک سیستم قضایی با اقدامات پیشگیرانه فرصت ارتکاب جرم را از اراذل و اوباش گرفته اند و مجرمین خطرناک و سابقه دار تحت کنترل سیستم‌های امنیتی قرار دارند که این نظارت بیشتر نیز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز