خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد:

پای کار بودن بخش خصوصی یکی از امتیازات طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۵۰۰

استاندار خراسان‌رضوی در راستای رفع موانع پیش‌روی توسعه مناطق مورد هدف الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی،عملکرد ۵ معین اقتصاد مقاومتی را در جلسه‌ای با حضور مدیران ذیربط بررسی کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی در ادامه سلسله جلسات بررسی اقدامات معین‌های اقتصادی مقاومتی، در جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و فرماندار کاشمر، اقدامات معین‌های اقتصاد مقاومتی این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

استاندار خراسان رضوی در بخشی از این جلسه گفت: یکی از اهداف طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان تقویت اقتصاد روستا با محوریت روستائیان است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد رغبت فعالیت در روستاها برای افراد جوان و تحصیلکرده نیازمند مدرن سازی و صنعتی شدن کسب و کارهای گوناگون است، افزود: در حوزه هایی مثل دامپروری اگر فعالیت ها به شکل صنعتی دنبال شود، فرد شاغل رغبت بیشتری به کار کردن پیدا خواهد کرد و این مهم باعث مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها خواهد شد.

رزم‌حسینی تاکید کرد: افراد تسهیل‌گر قبل از حضور در روستاها ابتدا باید آموزش‌های لازم را ببینند و اطلاعات روستائیان را جمع آوری کنند.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه پای کار بودن بخش خصوصی یکی از امتیازات طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان است، تصریح کرد: باید به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستاها باشیم، از طرفی‌مشاغل خرد را باید مورد توجه دقیق قرار دهیم چرا که نوسانات اقتصادی کلان بر روی مشاغل اقتصادی خرد کمتر تاثیر می گذارد.

لازم به ذکر است، در این جلسه نمایندگان شرکت های پیشرو صالح، گروه صنعتی دماوند فولاد ترشیز، سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی، نوین زعفران و گیاهان دارویی پرند به عنوان معین های اقتصاد مقاومتی شهرستان کاشمر گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز