خبرگزاری کار ایران

نابودی هفت تن گوشت فاسد در تربت‌حیدریه

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۳۶۶

رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت: کارشناسان این اداره ظرف نیمه نخست امسال هفت هزار و ۴۵۲ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف را در این شهرستان کشف، ضبط و در کوره لاشه‌سوز کشتارگاه دام نابود کردند.

ابوالحسن سیدین در گفتگو با خبرنگار ایلنا درتربت حیدریه  افزود: این میزان گوشت مربوط به ۳۸ راس گاو و ۳۴ راس گوسفند بود که در راستای تولید و ارائه گوشت سالم به شهروندان، از چرخه مصرف انسانی حذف و نابود شد.

وی علت معدوم سازی این مقدار گوشت قرمز را ابتلای این دام‌ها به بیماری های زردی و کاشکسی ذکر کرد و گفت : برخی از بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری شاربن و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به راحتی از طریق مصرف گوشت قرمز غیربهداشتی به انسان منتقل می شود.

وی بیان کرد: نظارت های بهداشتی دامپزشکی برای تولید گوشت قرمز با معاینه‌های بالینی دام زنده قبل از کشتار آغاز می شود و تا هنگام عرضه گوشت و سایر فرآورده های خام دامی در فروشگاه های مجاز ادامه دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت: از ابتدای امسال و در راستای تولید گوشت سفید مجوز جوجه ریزی دو میلیون و ۵۲۷ هزار و ۹۰۰ قطعه جوجه در واحدهای پرورشی این شهرستان صادر شد.

وی تعداد واحدهای پرورشی طیور در تربت حیدریه را ۱۱۲ واحد اعلام کرد و گفت: در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، واحدهای پرورشی این شهرستان ۳۶۲ هزار جوجه ریزی بیشتر داشتند.

رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه تعداد مراکز تولید وتوزیع فرآورده های خام دامی شهرستان را شامل یک کشتارگاه دام سنتی ، یک کشتارگاه دام صنعتی درحال تاسیس ، دو بازار دام سبک وسنگین ، 5 واحد کارخانه تولید خوراک دام وطیور و... عنوان کرد.

سیدین نظارت بر جوجه ریزی در واحدهای پرورشی را از اقدام های اساسی و فعالیت های حیاتی دامپزشکی عنوان کرد و افزود: ارائه الگوهای صحیح آماده سازی بستر برای ورود جوجه های یک روزه، برنامه ریزی واکسیناسیون های مورد نیاز بر اساس کارت بهداشتی ارائه شده از سوی مراکز مرغ مادر و مدیریت صحیح پرورش جوجه از جمله اقداماتی است که کارشناسان دامپزشکی در هنگام جوجه ریزی به صاحبان این صنعت ارائه می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز