خبرگزاری کار ایران

معاون اداره راه و شهرسازی استان خبر داد:

آسفالت تقاطع روگذر شرکت نفت در قزوین در آینده ای نزدیک

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۳۵۲

عملیات اجرای آسفالت ضلع جنوبی تقاطع شرکت نفت قزوین معروف به پل نفت به زودی از سوی شهرداری آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، معاون مهندسی ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی تقاطع پل شرکت نفت قزوین که در محدوده این شهر و در ابتدای جاده قدیم قزوین-آبیک-کرج قرار گرفته است  که از مصوبات سفر دوره دهم ریاست جمهوری بود به طور رسمی از سال ۹۰ و با همکاری این اداره کل، شرکت نفت و شهرداری قزوین آغاز شد.

مجتبی دایی‌ افزود: سهم در نظر گرفته شده در ساخت این طرح براساس برنامه‌ریزی و توافق‌های به عمل آمده به ترتیب ۵۰ درصد به اداره کل راه و شهرسازی، ۲۵ درصد شرکت نفت و ۲۵ درصد دیگر نیز سهم شهرداری قزوین در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه محل تقاطع واقع در پل قدیمی شرکت نفت یکی از نقاط حادثه خیز استان به شمار می رود،تاکید کرد: با طراحی جدید، ۲ دهانه پل روگذر با عرض ۵.۱۲ و عرض عبور ۱۵ متر به طول سه کیلومتر رفت و برگشت به مورد اجرا گذاشته شد که باند شمالی آن در سال ۹۳ زیر بار ترافیکی رفت.

این مسئول راه اضافه کرد: تاکنون برای عملیات اجرایی و توسعه پل شرکت نفت قزوین ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای پایان و بهره‌برداری کامل آن نیز به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیازمندیم.

دایی دایی یادآور شد: هم‌اکنون عملیات بسترسازی جهت اجرای آسفالت این پروژه توسط سوی شهرداری قزوین از سوی این اداره کل آغاز شده و برای انجام آسفالت اول آبان ماه تحویل شهرداری خواهد شد.

به گفته معاون مهندسی ساخت اداره کل راه و شهرسازی قزوین، با تعریض این تقاطع که در کمربندی جنوبی قزوین و در مسیر ارتباطی استان‌های شمال و شمال‌ غرب به شهر صنعتی البرز و جاده قدیم قزوین-تهران قرار گرفته، زمینه کاهش سوانح رانندگی و تسهیل در تردد خودروها در این نقطه فراهم می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز