خبرگزاری کار ایران

با هدف افزایش سرانه مطالعه صورت گرفت؛

احداث ۳۷ کتابخانه توسط بنیاد برکت در مناطق محروم کشور

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۱۴۴

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با ساخت ۳۷ کتابخانه در مناطق محروم کشور به دنبال افزایش سرانه‌ مطالعه و سطح آموزش در این مناطق است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، با توجه به نگاه ویژه‌ رهبر معظم انقلاب به کتاب و کتابخوانی و نیاز جوامع روستایی و کمتر برخوردار به افزایش سطح مطالعه و آموزش و همچنین تأکیدات رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد برکت این ستاد، ساخت کتابخانه و مراکز فرهنگی را در این مناطق در دستور کار خود قرار داده است.

براساس این گزارش، بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف برقراری عدالت فرهنگی و آموزشی، ترویج کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه‌ فضای مطالعه و پاسخ‌گویی به نیاز جوانان در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، از سال ۱۳۹۳ اهتمام به ساخت و تکمیل ۳۷ باب کتابخانه کرده است. این بنیاد برای این منظور بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است.

این بنیاد با همکاری نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور، تا به امروز ۱۸ کتاب‌خانه را به بهره‌برداری رسانده و در اختیار مردم شریف این مناطق قرار داده و مابقی را نیز تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد کرد.

این کتابخانه‌ها در ۱۶ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان واقع شده‌اند و زیربنای آنها در مجموع بالغ بر ۱۴ هزار متر مربع می‌رسد.

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) علاوه بر ساخت و تکمیل این کتاب‌خانه‌ها، در تجهیز و تأمین کتاب‌ها و وسایل کمک آموزشی مورد نیاز آن‌ها نیز مشارکت دارد.

گفتنی است، در جریان سفر مرداد ماه دکتر محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان خراسان جنوبی و با حضور استاندار، نمایندگان شهرستان‌های استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، کتابخانه‌ عمومی برکتِ «محتاج نهی» شهرستان نهبندان به بهره‌برداری رسید. هم‌زمان با راه‌اندازی این کتاب‌خانه، ۱۰ کتابخانه‌ دیگر برکت نیز در سطح کشور و از جمله در شهرهای چاراویماق، آذرشهر، شاهین‌دژ، دره‌شهر، دهلران، ایوان، چرداول، گرمه، کارون و نی‌ریز افتتاح شد.

این در حالی است که همزمان تعداد زیادی از مراکز فرهنگی برکت ساخته‌‌شده نیز به امکانات کتابخانه و کتاب در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف، توسط بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز