خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

پیش‌بینی افزایش بارش‌ها در گیلان و مازندران/ هشدار نسبت به وقوع گرد و خاک در زابل

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۰۶۶

کارشناس سازمان هواشناسی از پیش بینی افزایش میزان بارش‌ها در شمال کشور و بویژه استان های گیلان و مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین نقشینه، با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: طی روز‌های گذشته بارش‌های خوبی در استان‌های اردبیل و گیلان داشتیم و امروز نیز بارش در سواحل دریای خزر تداوم پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه دریای خزر مواج خواهد شد، افزود: افزایش بارش‌ها در شرق گیلان و غرب مازندران پیش بینی می‌شود.

نقشینه با تاکید بر اینکه بارش‌ها در شمال غرب کشور نیز امروز به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، سمنان و تهران و همچنین در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، کرمانشاه و همدان رگبار پراکنده خواهیم داشت که گاهی همراه با رعد و برق خواهد بود، افزود: امشب و فردا وزش باد شدید در شرق و شمال شرق کشور پیش بینی شده به همراه کاهش دما که حدود ۵ تا ۷ درجه برای شمال شرق کشورمان است.

نقشینه با تاکید بر اینکه برای منطقه زابل وزش باد شدید پیش بینی شده که سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی می‌شود، گفت: توصیه شده کودکان و بیماران قلبی و تنفسی در فضای باز تردد نکنند و احتیاط در رانندگی صورت بگیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه رگبار پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، ایلام و غرب اصفهان پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: از فردا دوشنبه تا آخر هفته برای بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

وی ادامه داد: برای امروز بعد از ظهر تا اوایل شب برای نقاطی از هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب فارس رگبار پراکنده خواهیم داشت.

نقشینه با بیان اینکه برای تهران امروز بعد از ظهر آسمانی ابری همراه با بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود، گفت: کیفیت هوا در تهران سالم است.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: شهرکرد با دمای ۳ درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای ۴۱ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز