خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین در گفت‌وگو با ایلنا:

مقبره رئیس‌المجاهدین آبیک قابلیت تبدیل به ظرفیت گردشگری را دارد/ پیش‌بینی اعتبارات لازم برای مرمت بنا

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۰۲۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: مرمت بنای مقبره رئیس‌المجاهدین شهرستان آبیک در دستورکار قرار دارد و می‌تواند به ظرفیت مهم گردشگری برای این شهرستان تبدیل شود.

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: مرمت مقبره رئیس‌المجاهدین شهرستان آبیک در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار دارد و در اعتبارات امسال پیش‌بینی شده که نهایت تلاش و تسریع برای مرمت و راه‌اندازی این بنا توسط رئیس میراث فرهنگی این شهرستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای سال‌های آینده هم مرمت مقبره رئیس‌المجاهدین شهرستان آبیک پادار در برنامه های بازسازی قرار دارد، اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی با مالکان این بنای تاریخی بتوانیم آن را در شأن و جایگاه خود قرار داده تا به ظرفیت مهم گردشگری شهرستان آبیک تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به حمام تاریخی روستای زیاران شهرستان آبیک افزود: طبق رایزنی با مسئولان شهرستان آبیک و انجام توافقاتی، در اسرع وقت در قالب محورهای فعالیت در حوزه گردشگری و صنایع دستی این حمام تاریخی اقدام لازم صورت می‎‌گیرد.

افزایش ظرفیت‌های اقامتی در زیاران

خزائلی ادامه داد: برنامه اولیه برای حمام تاریخی روستای زیاران فروشگاه عرضه صنایع دستی و نمایشگاه‌های صنایع دستی است که علاوه بر رونق این روستا و عرضه محصولات صنایع دستی صنعتگران شهرستان آبیک، بنای تاریخی‌حفظ شده و برای حضور گردشگر تاثیرگذار خواهد بود.

وی به جاذبه‌های طبیعی روستای زیاران از جمله رودخانه این روستا اشاره و اضافه کرد: امیدواریم با صدور مجوزهایی در آینده، ظرفیت‌های اقامتی زیاران را با کمک سایر دستگاه‌ها افزایش دهیم.

این مسئول با اشاره به تعریض محور زیاران تصریح کرد: تحقق این مهم، زیرساخت‌ها و شرایط مناسب‌تری برای ساکنان زیاران و میهمانانی که وارد این روستا می‌شوند را فراهم می‌کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین افزود: ظرفیت‌های روستای زیاران خیلی بیشتر از زیرساخت‌های فعلی است که امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌های مناسب‌تری را در آینده نزدیک در این روستا فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز