خبرگزاری کار ایران

فرماندار مشهد مطرح کرد؛

تصمیمات فعلی در حوزه اشتغال نباید براساس بخش نامه های 15 سال قبل باشد

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۰۱۳

فرماندار مشهد گفت:اگر بنای تصمیمات را براساس 15 سال قبل که ثبات اقتصادی داشتیم و تحریم ها به اینگونه نبود، بگذاریم تصمیمات درستی نیست و تصمیمات فعلی نباید براساس بخش نامه های گذشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، فرماندار مشهد و چند نفر از مسئولین شهری به منظور رفع موانع تولید با حضور در روستاهای خلق آباد و همت آباد در حاشیه شهر مشهد ، طی بازدید از چند واحد تولیدی به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی کردند و سپس در جلسه رفع موانع تولید بخش مرکزی شهرستان مشهد حاضر شدند.

عباسعلی بادیانی مدیر عامل شرکت تعاونی های شرق کشور در این جلسه گفت: پیش بینی شده با رفع مشکلات این واحدهای تولیدی 860 نفر اشتغال پیدا می کنند.

ابوطالب سرابیان بخشدار مرکزی مشهد در این بازدید گفت: امروز از ۶ واحد تولیدی بازدید شد و مدیران این واحدها مشکلات خود را با فرماندار و دیگر مسئولان محلی مطرح کردند.

وی اظهار داشت: نبود سرمایه در گردش، مشکل در اجرای طرح های توسعه صنایع، تامین گاز، بدهی های بانکی و کمبود نقدینگی از جمله مشکلات این واحدهای صنعتی عنوان شد.

سرابیان، جمعیت چهار روستای خلق آباد، کاظم آباد، گرجی سفلی و همت آباد را که امروز میزبان مسئولان محلی شهرستان بودند حدود ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در روستاهای بخش مرکزی و بویژه ۱۲۹ روستای چسبیده به شهر مشهد عمده فعالیت های تولیدی شامل کارگاه های دوخت و تولید پوشاک، تهیه مواد غذایی، کالای چوب و مبلمان و محصولات روشنایی است.

سید محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد نیز در جلسه رفع موانع تولید این منطقه گفت: همه ما باید در جهت معیشت مردم و حوزه کار و کارگری تلاش کنیم، آنهایی که وضعیت جنگ را درک کرده اند، می دانند که اکنون در وضعیت جنگ قرار داریم.

وی افزود:در زمان جنگ ، موقع حمله دشمن هیچکس دنبال گرفتن مجوز برای بازگشایی معبر نبود و هدف فقط مقابله با دشمن بود، اکنون نیز در جنگ اقتصادی باید معبر و مسیر برای سرمایه گذار بازگشایی شود.

وی با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تصمیمات سران قوا در حوزه کار و اشتغال که مورد تایید ایشان نیز هست، گفت:اگر بنای تصمیمات را براساس 15 سال قبل که ثبات اقتصادی داشتیم و تحریم ها به اینگونه نبود، بگذاریم تصمیمات درستی نیست و تصمیمات فعلی نباید براساس بخش نامه های گذشته باشد که این امر مورد تاکید رهبری نیز می باشد.

فرماندار مشهد گفت:هنر ما این است که قانون را به نفع سرمایه گذار و مردم تفسیر کنیم و دنبال تبصره ای باشیم که مشکلات را حل کند و شدنی باشد.

وی با بیان اینکه در قالب ستاد رفع موانع از طریق قانون باید موانع اشتغال را برطرف کنیم ، افزود: متاسفانه بیکاری باعث شده تا سرقت های خرد رو به افزایش باشد، اما زمانی که فرد در جایی مشغول باشد هم خودش و هم خانواده وی در آرامش هستند.

هاشمی در خصوص مثلث اقتصادی استان نیز گفت:بحث مثلث اقتصادی کار ارزشمندی است، در حوزه مثلث اقتصادی که استاندار پیگیری کردند بیش از 350 واحد را با 90 هزار میلیارد تومان احصا کردیم.

وی ادامه داد: ما بدنبال تثبیت اشتغال هستیم و باید در گام اول مشاغل موجود را تثبیت کرد و بعد شغل جدیدی ایجاد کنیم، هم اکنون نیز  4442 واحد صنعتی در مشهد مقدس داریم که ازین تعداد 3600 واحد صنعتی و 540 واحد کشاورزی.160 واحد معدنی هستند که این این رقم شامل 56 درصد از واحدهای صنعتی استان است.

وی ادامه داد:تعدادی از این واحدهای صنعتی تعطیل هستند که ما نباید اجازه دهیم این تعداد افزایش یابد و باید جلوی رشد آن را گرفت.

وی با تاکید بر این که کارگر با بیکار فرق زیادی دارد، گفت:ما نباید اجازه دهیم کارگر به راحتی از کار خود بیکار شود، زیرا وقتی آن فرد در جایی مشغول به کار شده بر همان اساس برنامه زندگی خود را چیده و برای خود هزینه درست کرده است و اگر بیکار شود کل زندگی وی از هم می پاشد.

گفتنی است فرماندار مشهد همچنین در بازدید از مناطق مسکونی روستای همت آباد، با توجه به مشکلات انباشت آبهای فاضلاب و معترض بودن اهالی این منطقه ، دستور داد هر چه سریعتر این معضل برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز