خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

برگزاری چهاردمین نمایشگاه کتاب با حضور ۴۰۰ ناشر در بام ایران

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۹۸۳

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری چهاردمین نمایشگاه کتاب با حضور ۴۰۰ ناشر در بام ایران گفت: این نمایشگاه کتاب در ۲۰۰ غرفه آغاز به کار کرد.

جواد کارگران درگفتگو با خبرنگار ایلنا در شهرکرد گفت: چهاردهمین نمایشگاه کتاب با حضور400 ناشر کشوری و20 ناشر استانی در 200 غرفه به میزبانی بام ایران از امروز آغاز به کار کرد.

 کارگران افزود: در این نمایشگاه ۷۰ هزار عنوان کتاب با تخفیف ۳۰ درصدی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته 23درصد رشد داشته است. 

وی برگزاری کارگاه‌های نقد کتاب، رونمایی کتاب، برگزاری عصر شعر عاشورایی، حافظ‌خوانی و شاهنامه‌خوانی را از مهمترین برنامه های ویژه در نمایشگاه امسال عنوان کرد.

کارگران اظهارداشت: نمایشگاه کتاب از 20 تا ۲۵ مهرماه در دونوبت صبح وعصر در محل نمایشگاه دائمی پذیرای علاقمندان ودوستداران کتاب است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری نیز درآیین برپایی این نمایشگاه عنوان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و عرضه جدیدترین کتاب های روز ناشران و فراهم کردن محیط فرهنگی برای حضور خانواده ها به همراه فرزندانشان را از مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

لیلا محمدیان با بیان اینکه کتاب وکتاب خوانی در دین اسلام جایگاه ویژهای دارد افزود: با وجود تنگناهای اقتصادی و شرایط حاکم بر اقتصاد کشور نباید کتاب را از سبد خانوارها حذف و یا کم کرد.

گرانی کاغذ مهمترین دغدغه ناشران

م.ر یکی از ناشران چاپ کتاب در حاشیه این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مهم ناشران گرانی کاغذ است ، ما کاغذ را باید با همان ارز خارجی که وارد میشود بخریم و برای خرید کاغذ یارانهای به ما تعلق نمی گیرد. 

وی گفت: 90 درصد قیمت کتاب رابطه مستقیم با قیمت کاغذ دارد ونسبت به سال گذشته قیمت کتاب 3 الی 4 برابر شده وپای ناشران را لنگ کرده است.

این ناشر افزود: نبود رویه ها و دستورالعمل های شفاف برای چاپ کتاب، وجود ممیزی های دست و پاگیر و بی توجهی به قوانین مربوط به حق تکثیر از جمله مشکلات دیگر در حوزه نشراست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز