خبرگزاری کار ایران

انتشار فراخوان هفتمین دوره جشنواره سراسری عکس "خانه دوست"

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۸۸۹

فراخوان هفتمین دوره جشنواره سراسری عکس "خانه دوست" با موضوع زیارت از سوی موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد علی چمی گوی مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این جشنواره در راستای پاسداری از میراث و هنر ایرانی، اسلامی و ترویج آموزه های اهل بیت (ع) بویژه فرهنگ رضوی و اعتلای مفهوم غنی زیارت برگزار شده است.

وی افزود:در 6 دوره برگزاری این جشنواره بیش از ۵۰ هزار قطعه عکس با محوریت زیارت از عکاسان سراسر کشور گردآوری شده و ۵۰۰ عکس برتر در قالب کتاب به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه در هفتمین دوره این جشنواره سه بخش جدید به آن افزوده شده،اظهار داشت: بخش های این دوره جشنواره شامل وقف و نذر رضوی، زیارت و آیین های زیارتی، زائرین پیاده رضوی، زیر سایه خورشید و زیارت های نوروزی است.

وی گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ساعت ۲۴ روز ۱۰ دی ماه امسال از طریق سایت جشنواره است و آثار رسیده تا نیمه دوم دی ماه توسط پنج داور به اسامی محمد ستاری، سید عباس میرهاشمی، مسعود زنده روح کرمانی، مجید ناگهی و سید علی حسینیان داوری می شود و داوری عکس های موبایلی و حرفه ای نیز به صورت جداگانه انجام می شود.

چمی گوی اظهار داشت: رویکرد جشنواره مستندگرایانه است و هر عکاس می تواند با پنج تک عکس و یک مجموعه عکس به صورت جداگانه در هر بخش شرکت کند.

وی ادامه داد: همه عکاسان برای شرکت در جشنواره باید ثبت نام اولیه را در سایت رسمی جشنواره به نشانی www.apaks.ir انجام داده و نام کاربری و رمز عبور خود را برای مراحل بعدی نزد خود حفظ کنند.

وی گفت: ارسال عکس های موبایلی برای بخش زیارت نیز از طریق سایت جشنواره و فیلد مربوطه انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان در اردوی این جشنواره ۲۵ مهر ماه امسال است که در ۲۹ مهر ماه اسامی ۷۰ نفر از سراسر کشور برای شرکت در اردو اعلام می شود.

وی گفت: نمایشگاه آثار منتخب هفتمین دوره جشنواره سراسری عکس خانه دوست نیز اسفند ماه امسال با حضور بیش از ۱۰۰ عکس در نگارخانه رضوان مشهد برپا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز