خبرگزاری کار ایران

نگرانی فرماندار ابرکوه از وضعیت کشت و دامداری‌های سنتی

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۶۷۲

فرماندار شهرستان ابرکوه با اشاره به لزوم لزوم تغییر کشت در بخش کشاورزی ابرکوه گفت: وضعیت کشت سنتی و دام های سنتی در این شهرستان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد کاظمی نسب با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ابرکوه به ویژه در روستاها اظهار داشت: هر یک از روستاهای ابرکوه ظرفیت های انسانی بسیار دارد که باید از استعداد خاص این نیروها استفاده کرد.

وی ادامه داد: ابرکوه در حوزه گردشگری، صنعت و معدن، مجتمع های دامداری، کشت های گلخانه ای و ... ظرفیت بسیار دارد که باید برند های شهرستان مورد توجه قرار گیرد تا سرمایه گذاران از این ظرفیت ها شناخت داشته باشند.

فرماندار ابرکوه با اشاره به وضعیت صنعت و تولید در این شهرستان به ویژه در حوزه صنعت کاشی و سرامیک گفت: کارخانه های کوثر و آبنوس که از ابتدای سال با تغییر مالکیت کار خود را آغاز کردند و کاشی آبنوس با ورود سرمایه گذار جدید به شرایط ایده آل رسیده که به زودی شاهد بهره برداری و آغاز به کار 200 کارگر در این مجموعه هستیم.

کاظمی نسب ادامه داد: در حوزه لبنیات و صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی با همتی که توسط جهاد و بانک کشاورزی انجام شده مشکلات اعتباری حوزه لبنیات نیز برطرف شد و سرمایه گذار وعده داده است که تا پایان سال به بهره برداری برساند.

وی با اشاره به اینکه ابرکوه ظرفیت خوبی در توسعه کشت های متراکم و گلخانه ای و هم در حوزه دام های سبک پر تولید را دارد بیان داشت: هر چقدر به این سمت برود که تولیدات بر مبنای دام های سبک پر تولید، سایر ماکیان و کشت های گلخانه ای شکل گیرد اقتصاد ابرکوه قوی تر می شود اما روش های سنتی چندان چشمگیر نیست.

فرماندار ابرکوه تصریح کرد: شهرستان ابرکوه با وجود محدودیت منابع آبی و تداوم ۲ دهه خشکسالی، ظرفیت خوبی برای توسعه کشاورزی و دامپروری به روش نوین دارد لذا در این زمینه حمایت های لازم صورت خواهد گرفت تا از روش های سنتی به روش نوین فعالیت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز