خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار داد:

رعایت نکات ایمنی از سوی مردم در هنگام بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۶۰۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: مردم باید در شرایط نامساعد جوی نکات ایمنی را با توجه به بارندگی شدید و طغیان رودخانه ها در برخی از نقاط استان رعایت کنند.

به گزارش ایلنا، علیرضا صفا ایسینی ضمن اعلام این مطلب افزود: شرایط جوی شهرستان بندرعباس در مناطق مرکزی و شمالی‌استان مانند قطب آباد و گهره با بارندگی شدید روبرو بودند و برخی رودخانه های فصلی طغیان کرده اند و برخی نقاط نیز با قطعی برق و تلفن همراه بودند که در حال حاضر مشکل این مناطق رفع شده است.

وی با اشاره به شهرستان بشاگرد، بیان کرد: بارش باران در ارتفاعات که باعث طغیان رودخانه های فصلی و رودخانه شریفی شده و مسیر این  رودخانه مسدود و موجب کندی عبور و مرور در محور بشاگرد به میناب شده است.

صفاایسینی به شهرستان حاجی آباد اشاره کرد و افزود: بارندگی همراه با تگرگ در ارتفاعات و بخش احمدی موجب طغیان رودخانه‌ها شده است که مردم این منطقه باید تمامی نکات ایمنی در هنگام تردد را رعایت کنند.

وی با اشاره به وضعیت جوی شهرستان میناب، گفت: در بخش مرکزی روستاهای دوهو و مازغ قطعی برق به علت باد شدید و افتادن تیر برق را داشته ایم، همچنین بارندگی پراکنده با قطعی برق و تلفن در بخش سندرک و بعضی نقاط، همراه بوده‌ است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان رودان، بیان کرد: جاری شدن آب در رودخانه زیارتعلی به علت بارندگی در بالادست، رعد و برق شدید و برخورد با نخل ها موجب سوختن برخی درختان در منطقه شده است.

صفاایسینی در خصوص شرایط جوی شهرستان بستک گفت: بارندگی پراکنده و بارش تگرگ در دهتل از توابعه شهرستان بستک و همچنین برخورد صاعقه با نخل ها موجب آتش سوزی در منطقه شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تداوم ناپایداری های جوی در اغلب نقاط استان تا روز جمعه 19 مهرماه سال جاری رگبار باران و رعد و برق، تگرگ، تند باد لحظه ای و مواج شدن دریا پیش بینی شده است، تاکید کرد: با توجه به ناپایداری های جوی و طغیان رودخانه‌های فصلی در استان، باید اطلاع رسانی لازم به مردم استان در خصوص اجتناب از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه ها صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز