خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین:

برون‌سپاری بدون کارشناسی منجر به افزایش نیرو در شهرداری‌ها شد/ ضرورت تصویب قوانین به روز در مدیریت شهری

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۳۷۲

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: برون‌سپاری بدون کارشناسی منجر به افزایش نیرو در شهرداری‌ها و تعریف کارها و فعالیت‌ها بدون در نظر گرفتن چارت سازمانی و وظایف ذاتی شهرداری‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مصطفی صالحی در جلسه‌ای که با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و پرسنل شهرداری آبگرم برگزار شد، گفت: عدم رعایت ضوابط فنی و اجرایی در پروژه‌های عمرانی شهری اعم از آسفالت معابر ، بهسازی مسیرها  و اقدامات عمرانی باید بر اساس نیازهای اساسی و ضروری مردم و همچنین طبق اصول فنی و با ضوابط تعیین شده اجرایی شود.

وی افزود: اگر دقت لازم در زمینه‌های مذکور صورت نگیرد، موجب هدر رفتن منابع شهرداری‌ها می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین به بیان وضعیت موجود در شهرداری‌های استان پرداخت و افزود: ظرفیت و پتانسیل شهر آبگرم در زمینه‌های مختلف نسبت به سایر شهرهای استان کم‌نظیر است و مجموعه مدیریت شهری آن با همکاری دستگاه‌های مسئول باید از این پتانسیل استفاده کند.

صالحی درادامه ضمن انتقاد از نحوه انجام برون‌سپاری در شهرداری‌ها، برون‌سپاری را موجب تسریع و افزایش کیفیت کارها دانست و افزود: این مهم، سیاست و روش درستی بوده اما در حال حاضر برون‌سپاری بدون کارشناسی منجر به افزایش نیرو در شهرداری‌ها و تعریف کارها و فعالیت‌ها بدون در نظر گرفتن چارت سازمانی و وظایف ذاتی شهرداری‌ها شده و این امر موجب تحمیل هزینه‌های اضافی به شهرداری‌ها شده است.

انتصابات غیرکارشناسی در شهرداری‌ها

وی ادامه داد: افزایش نیرو و همچنین انتصابات غیرکارشناسی در شهرداری‌ها متاثر از روابط قومی و غیر متعارف، عامل کمرنگ شدن نقش تعهد و تخصص است.

این مسئول در ادامه ابراز امیدواری کرد: با آموزش و آشنایی کارکنان و مدیران شهری می‌توانیم به سمت جلوگیری از تضاد منافع، ارباب رجوع و  منافع شهر و شهروندان حرکت کنیم تا شهرها به شکوفایی خود در عرصه‌های مختلف برسند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در ادامه با اشاره به برخی از قوانین دست و پا گیر در حوزه مدیریت شهری ‌افزود: ‌قدیمی ‌بودن ‌قوانین ‌مورد ‌استفاده در شهرداری‌ها و عدم یکپارچگی دستورالعمل‌ها سبب تفسیر پذیر شدن و شفاف نبودن قوانین شده و به همین خاطر ضرورت دارد دستگاه‌های مسئول و متولیان امر قوانین به روز شده درحوزه مدیریت شهری را تصویب و ابلاغ کنند.

صالحی بر لزوم آموزش اعضای شورای اسلامی شهرهای استان قزوین در زمینه آشنایی با  وظایف خود تاکید و بیان کرد: مصوبات شوراهای اسلامی شهرها باید بر مبنای قانون و در راستای نظارت راهبردی دقیق بر مجموعه مدیریت شهری باشد .

وی در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر آبگرم، بر پیگیری و رفع مشکلات این شهر قول مساعد داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز