خبرگزاری کار ایران

صابری خبر داد:

￵آغاز هوشمند سازی انشعابات پر مصرف آب در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۲۵۲

با نصب کنتور هوشمند بر روی انشعابات پرمصرف در شهر طرقبه ، پروژه هوشمندسازی کمتورهای آب در آبفای خراسان رضوی عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، در این فاز 50 کنتور هوشمند بر روی انشعابات غیردائم و فصلی شامل رستوران ها و باغ ویلاها نصب شد که از این تعداد 10 دستگاه وارد مدار شده و اطلاعات مصرف چهار دستگاه نیز به سرور مرکزی ارسال می شود. 

رئیس اداره نظارت بر نصب انشعابات آب و فاضلاب خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: کنتورهای هوشمند نقش موثری در جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و وارد آمدن آسیب به شبکه توزیع آب وتضییع حقوق شهروندان دارند. 

محمدصابری افزود: در این مرحله  نسبت به نصب کنتور هوشمند بر روی 30 اشتراک جدید و تعویض کنتور 20 انشعاب قدیمی اقدام شد. 

وی در باره عملکرد کنتورهای هوشمند اظهار داشت: بر روی انشعاب آب مشترکان یک عدد شیر برقی نصب می شود که در مواقع ضروری کار قطع و وصل را انجام می دهد ضمن آنکه در صورت دستکاری در کنتور ، آب مشترک نیز مدیریت خواهد شد . 

به گفته وی با استفاده از کنتورهای هوشمند، کلیه اطلاعات مربوط به میزان و نحوه مصرف آب به سرور مرکزی منتقل و در صورت مصرف بیش از حد به مشترک اخطار داده می شود. 

صابری استفاده از این وسیل اندازه گیری را در راستای ایجاد دولت الکترونیک و شعارسال (رونق تولید) دانست و برخوداری از سنسورهای کنترل سختی آب و امکان سنجش درصد کلر باقیمانده و اعلام برداشت قبل از کنتور را از مزایای این دستگاه اعلام کرد.   

وی خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک امورهایی که از این فناوری استفاده کنند قادر خواهند بود اطلاعات کنتورهای هوشمند را به صورت روزانه ، ماهانه و یا زمان دلخواه مدیریت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز