خبرگزاری کار ایران

نماینده هرمزگان در شورایعالی استان‌ها مطرح کرد:

تذکر جدی به فیلمسازان صدا و سیما / انتقاد از ایجاد تفرقه بین دو استان در سریال "ستایش"

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۲۰۱

نماینده هرمزگان در شورای عالی استانها نسبت به فیلمسازی صدا و سیما در این استان به این رسانه تذکر جدی داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش جهانبخش امروز 18 مهر ماه در بیست و سومین اجلاس شورای عالی استانها که به ریاست مرتضی الویری و دیگر اعضای شورا در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: استان هرمزگان این ایران کوچک که پایتخت مهمان‌نواری ایران با جای دادن و پذیرفتن تمام اقوام اصیل و شریف ایرانی است، همواره مورد بی‌مهری و توهین برنامه‌سازان صدا و سیما قرار می‌گیرد که علیرغم اعتراضات گسترده مردم شریف این خطه و هشدارهای اهالی فرهنگ، هنر و نخبگان این دیار باز هم شاهد تکرار اشتباهات، دهن‌کجی و تحریک تاریخ، فرهنگ و زیر سئوال بردن شرافت، سخاوت و مهرورزی این سرزمین هستیم.

وی ادامه داد: این حجم از بی‌توجهی و ناآگاهی دیگر قابل چشم‌پوشی و بخشش نیست. این یک تذکر جدی است که به نمایندگی از مردم شریف هرمزگان به صدا و سیما مطرح می‌شود.

جهانبخش گفت: در سریال‌های‌تان به ویژه قسمتی از سریال ستایش بدون مطالعه هرمزگان را به تصویر می‌کشید و حتی حاضر نیستید زحمت مشورت با همکارانتان در صدا و سیما مرکز خلیج فارس را به خود بدهید.

نماینده هرمزگان در شورای عالی استانها اضافه کرد: در رسانه‌های ملی نقشه‌ای جعلی از کشور ایران را هر بار به تصویر می‌کشیم و در آن استان همسایه را به خلیج فارس وصل می‌کنید تا عاملی باشید برای ایجاد تفرقه و متشنج کردن فضای صمیمی بین مردم مهربان و با فرهنگ دو استان اما حاضر نیستید سری به کتابخانه صدا و سیما بزنید و حداقل یک بار نقشه واقعی ایران بزرگ را ببینید.

وی عنوان کرد: به مدیران ارشد صدا و سیما توصیه می‌کنم که به جای پرداختن و میدان دادن به ستاره‌ها بدنه کارشناسی و تخصصی خود را تقویت کنند اما متاسفانه می‌بینیم افراد خبره، محبوب و عادل را هم پس می‌زنند.

وی گفت: دو پیشنهاد را مطرح می‌کنم و بررسی و اجرایی شدن آن را به کارشناسان و متخصصان واگذار می‌کنم. 1. برای ساختن فیلم‌های سینمایی که با مجوز وزارت ارشاد و با موضوع استانی و قومیت‌ها ساخته می‌شود شرط لازم برای ساخت آن را ارائه فیلمنامه به ادارات کل ارشاد استانها و اخذ تاییدیه قرار دهید. 2. برای ساخت برنامه‌ها و سریال‌های صدا و سیما تاییدیه و نظر مشورتی کارشناسان خبره در شورای پژوهش مراکز استانها مد نظر قرار گیرد. البته نسبت به حضور فیلمسازان، برنامه‌سازان، کارشناسان متخصص، پژوهشگر و با مطالعه در هرمزگان و معرفی زیبایی‌های این استان تاکید ورزیده و استقبال و همراهی می‌کنیم.

جهانبخش در پایان افزود: امیدواریم توجه به این نکات موجبات همگرایی اقوام محترم ایران و اعتماد بیشتر به رسانه‌ ملی شود تا آن را رسانه ملی خطاب نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز