خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین تاکید کرد:

مصوبات جلسات باید کمتر از بیست روز اجرایی شود/ اگر مدیری اختیار تام ندارد، در جلسات حضور نیابد

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۰۴۲

استاندار قزوین تاکید کرد: مصوبات جلسات در کمتر از بیست روز باید اجرایی شود مگر اینکه نیاز به زمان بیشتری داشته باشد که باید به اطلاع ما برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، روز پنجشنبه جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و با حضور مدیران دستگاه‌ها و بخش خصوصی در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

در این جلسه جمالی پور با اشاره به حمایت از بخش خصوصی بیان کرد: به خاطر یک تخلف که ممکن است از سرمایه گذار سربزند نباید دریچه را آنقدر تنگ کرد که کسی نتواند کاری انجام دهد چرا که موجب خسارات جبران ناپذیر به اقتصاد کشور می شود.

وی گفت: مدیران دستگاه ها با نگاه مثبت وارد جلسات شوند. این جلسه جهت کمک، هدایت و تسهیل است.

استاندار قزوین اظهار کرد: انتظار ما از بخش خصوصی این است که مملکت در سایه کمک و وظیفه شناسی آنها توسعه یابد.

جمالی پور عنوان کرد: اگر فقر در جامعه گسترش یابد ثروتمند هم غرق می شود. بنابراین نمی توان جزیره ای عمل کرد. بخش خصوصی باید تقویت شود و مالیات مهمترین بحث در این حوزه است و اگر بخش خصوصی فرار مالیاتی را برای خود ترسیم کند، چطور می تواند ادعا کند که زندگی آرام در جامعه توسعه یابد.

وی افزود: ضمن اینکه همه ما در بخش دولت بسیج بوده و بدبینی هم نداریم، انتظار داریم در بخش خصوصی سرمایه داران در بحث کمک به دولت ورود یابند. دولت دچار مشکلات اقتصادی است و در شرایطی که سخت ترین روزهای دولت است، اعتماد متقابل بین مردم و دولت ایجاد شده و وظیفه ما گسترش این اعتماد است. نباید یک طرفه وارد میدان شویم چرا که آسیب این امر دامنگیر خود ما می شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: در دولت حتما همه رویکرد ما حمایت صد در صدی است و از همه مدیران خواسته ام قوانین را به نفع تاجر و سرمایه گذار تعریف نمایند و انتظار ما از بخش خصوصی نیز همکاری صد در صدی با دولت به ویژه در پرداخت مالیات است. لذا بخش خصوصی هم در قبال اعتماد ما به خوبی وارد شود تا شرایط بهتری برای توسعه مملکت ایجاد کنیم.

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به اهمیت اجرای مصوبات جلسات اضافه کرد: بدترین بی احترامی به ما این است که در جلسات هر چیزی را به کاغذ بیاوریم و آن را عملی نکنیم. هر صحبتی در جلسات می شود باید اجرایی شود. جلسات گفتگو و کارشناسی شده است و اگر این مصوبات اجرایی نشود مدیر دستگاه مربوطه بهتر است که از پست خود خارج شود و من به هیچ کس اجازه نمی دهم که تصمیم جلسات را اجرا نکند.

جمالی پور خاطرنشان کرد: هر حرفی وجود دارد باید در این جلسات گفته شود. هر کسی در این جلسات شرکت می کند یعنی صاحب اختیار تام است و اگر اختیار تام ندارد بهتر است در این جلسات حضور نیابد. در این جلسات همه متعهد هستند. مصوبات جلسات در کمتر از بیست روز باید اجرایی شود مگر اینکه نیاز به زمان بیشتری داشته باشد که باید به اطلاع ما برسد.

استاندار قزوین اظهار کرد: جلسات باید جدی گرفته شود و با اعتماد به یکدیگر باید رهگشای مشکلات کشور باشیم. با نگاه‌بسته و درون سازمانی نمی‌توانیم موفق شویم که این امر موجب گرفتاری همه دستگاه‌ها می‌شود چرا که ما مانند حلقه های یک زنجیر هستیم و قانون، نحوه اتصال ما را ترسیم کرده است.

وی افزود: دولت هر کجا سرمایه گذاری کرده، آن سرمایه به نحوی از بین رفته و بنابراین باید بخش خصوصی تقویت شود. راه نجات مملکت این است که بخش خصوصی تقویت شود.

جمالی‌پور گفت: مقام معظم رهبری نیز در تمام سخنان خود خواستار تقویت بخش خصوصی بوده و ما باید در این راستا بخش خصوصی را تقویت کرده و مشکلات را به نفع اشتغال و تولید مملکت تصحیح و ترفیع کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز