خبرگزاری کار ایران

ایلنا از قزوین گزارش می‌دهد؛

توقف فعالیت یک واحد معدنی در آبیک/نظارت مستمر محیط زیست بر معادن

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۷۸۱

با پیگیری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک و بررسی مسئولان اداره حفاظت از محیط زیست این شهرستان، فعالیت یک واحد معدنی بر اثر نداشتن مجوز فعالیت سنگ‌شکن متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در شمال شهر آبیک واحدهای معدنی مختلفی فعالیت دارند که در برخی مواقع فعالیت آنها غیرقانونی بوده و طبق دستور سعید احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک دستور فعالیت آنها متوقف شده است.

اخیرا دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک به مسئولان اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک اذعان کرده بود که بررسی معادن شمال شهر آبیک را در دستور کار قرار دهند که آیا مجوزهای لازم برای فعالیت را دارند یا ندارند.

طی پایش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک در زمینه فعالیت معادن، اخیرا یک واحد معدنی که دارای یک سنگ‌شکن مستاجر بوده و مجوز فعالیت را نداشته شناسایی می‌شود و گزارش آن به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ارسال می‌شود.

برخورد قاطع با واحدهای آلاینده

سعید احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: یک واحد معدنی در شمال شهر آبیک اقدام به سنگ‌شکن مستاجر کرده بود که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کرد.

وی افزود: با توجه به ارائه گزارش از سوی اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک، دستور توقف فعالیت این معدن صادر شد.

این مسئول قضایی ادامه داد: با هر واحد معدنی واحدهای آلاینده دیگر که بخواهند بدون مجوز فعالیت کنند و یا آلودگی صوتی و زیست محیطی ایجاد کنند، برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

پایش و بررسی واحدهای معدنی شمال شهر آبیک

امید رحمانی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اذعان کرد: طی مذاکره با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک، مقرر شده بود فعالیت واحدهای معدنی واقع در شمال شهر آبیک بررسی و مشخص شود که کدام واحدها فاقد مجوز سنگ‌شکن هستند.

توقف فعالیت یک واحد معدنی در آبیک/نظارت مستمر محیط زیست بر معادن

وی افزود: با پایش و بررسی‌های صورت گرفته یک واحد معدنی که دارای سنگ‌شکن مستاجر و فاقد مجوز بوده، شناسایی شد و گزارش آن به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اعلام شد که از سوی ایشان، دستور توقف فعالیت این واحد معدنی صادر شد.

این مسئول ادامه داد: دستور صادره از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک به واحد معدنی مذکور ابلاغ و اجرا شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک مطرح کرد: یک واحد معدنی در شمال شهر آبیک که مجوز قانونی دارد و دارای پایش آن لاین است، فعال بوده و طبق آخرین نمونه‌برداری هوا، آلودگی آن در حد استاندارد بوده که نظارت بر این واحد و دیگر واحدها همچنان ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز