خبرگزاری کار ایران

ارجمندعین الدین به ایلنا گفت:

واردات خوراک تراریخته با حمایت برخی مدیران/ اقتصاد سلطنتی در کشور حاکم‌ است

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۴۲۱

عضو هیئت مدیره انجمن ارگانیک کشور، گفت: با وارد کردن انواع غذای تراریخته به عنوان یک ابزار قدرتمند بیوتروریسم، انتقال انواع بیماری به کشور ایجاد و بازار فروش دارو، تجهیزات و تکنولوژی پزشکی به کشور، فراهم می شود.

علی ارجمندعین الدین در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اشاره به سخن وزیر کشاورزی وقت آمریکا که گفته بود "غذا اسلحه است"، تصریح کرد: بعد از جنگ عراق و کویت، پروژه نفت در برابر غذا، شروع شد و در راستای سیاست فرانو در مورد ایران نیز چنین برنامه ای مطرح شد و نتیجه آن به جایی رسیده که امروز تراز تجاری بخش کشاورزی ما منفی است و وابستگی غذایی کشور کاملا مشهود است. امروزه میلیارد ها تومان خوراک تراریخته و غیر تراریخته به کشور وارد و در مقابل پسته و زعفران مرغوب ایرانی، صادر می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن ارگانیک کشور با اشاره به واردکنندگان بزرگ غذایی کشور، اظهار داشت: تنها یک نفر غذای ۶۵٪ ذرت مورد نیاز کشور را وارد می کند و به نوبه خود جزو سلاطین وارد کنندگان شناخته می شود و این درحالیست که اکثر بذرهای گلخانه ای مورد نیاز کشور، نیز وارداتی بوده و توسط همین افراد به کشور وارد می شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز با عنوان اینکه در حال حاضر اقتصاد نه دولتی است و نه خصوصی بلکه اقتصاد سلطنتی در کشور شکل گرفته، ادامه داد: در زمینه های مختلف اقتصادی و خصوصا غذا و دارو، افرادی به عنوان تنها وارد کننده بر اقتصاد، سلطنت می کنند.

غذا ابزار قدرتمند بیوتروریسم 

این استاد دانشگاهی تاکید کرد: یکی از سیاست های مورد نظر آمریکا بعد از برجام و در ادامه دیپلماسی شکمی، وارد کردن برندهای خوراک مانند "مک دونالد" و "کی.اف.سی" بود که با شکست مواجه شد، بعد از این شکست، آنها تصمیم گرفتند با پیشنهاد اینستکس سیاست نفت در برابر غذا را بازسازی کنند؛ غذایی که می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند بیوتروریسم مورد استفاده قرار گیرد و با انتقال انواع بیماری ها به کشور به دنبال آن بازار فروش دارو، تجهیزات و تکنولوژی پزشکی به کشور، فراهم گردد.

ارجمند عین الدین اضافه کرد: هر ساله حدود ۷۲۰ هزار خانواده بابت درمان بیماری های صعب العلاج، هزینه های سنگین پزشکی را متحمل می شوند.

اسید خوکی در بستنی ایرانی

وی با اشاره به استفاده از اسید چرب با کد E۴۷۱ در صنعت غذایی، گفت: در اروپا هم مسلمانان و هم خام گیاهخواران اطلاع دارند که این کد مربوط به اسید حیوانی و ذبح غیر اسلامی است و بین مردم به اسید خوکی معروف است، بر اساس برخی از گزارش ها این اسید چرب ها به بازار بستنی ما راه یافته است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز با عنوان اینکه در ایران ۱۷ هزار رقم گندم بومی وجود دارد، ادامه داد: در کشورمان گنجینه ای عظیم از ذخایر ژنتیک انسانی و گیاهی وجود دارد و حدود ۸ هزار گیاه دارویی در داخل وجود دارد که اگر به درستی از آن استفاده شود می توانیم درآمد قابل توجهی از آنها به دست آوریم.

ورود محصولات تراریخته با حمایت برخی مدیران

وی ادامه داد: برخی از مدیران لجوج ضمن ارائه آمارهای جعلی در حوزه استفاده بخش کشاورزی از آب به کشاورزی هراسی دامن می زنند و همین افراد تمام قد از کشت محصولات تراریخته در ایران دفاع می کنند غافل از اینکه با کشت محصولات تراریخته نسل زنبور عسل نابود خواهد شد و چون گیاهان دارویی توسط زنبورهای عسل گرده افشانی می شود پس با از بین رفتن زنبور عسل، ذخائر ژنتیک گیاهان دارویی هم به نابودی کشیده می شود. 

دستبابی به ژن های مرغوب ایرانی

ارجمند با انتقاد از باز بودن مرزها برای خروج ذخایر ژنتیک بومی کشور و دستیابی کشورهای دیگر به محصولات مرغوب ایرانی همچون پسته و زعفران، اضافه کرد: از جمله واردات محصولات پر مصرف غذایی روغن های نباتی، ذرت های دامی و سویا که همان تفاله و کنجاله سویا است که اکثرا منجربه بیماری می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن ارگانیک کشور، افزود: کنجاله سویا که به اشتباه به عنوان پروتئین و جایگزین گوشت به مردم معرفی شده در اصل خوراک دام است که مصرف آن باعث مشکلات گوارشی انسانی می شود. 

وی با عنوان اینکه کلزا و پنبه از جمله محصولات تراریخته است که جنبه اقتصادی پیدا کرده و بخش عمده ای از واردات کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: پدافند غیر عامل به عنوان ناظر و با همکاری محیط زیست، جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت با توجه به سیاست استعمار فرانو درصدد جلوگیری از مشکلات مربوط است.

این محقق در حوزه تراریخته، گفت: امروزه ژن نازایی کشف شده که قابلیت استفاده در محصولات تراریخته را دارد، ژن ناباروری به گونه ای عمل می کند که طبق اطلاعات به دست آمده از هر ۲۰ مورد بارداری ۱۸ مورد منجر به سقط جنین خواهد شد تاجایی که در یکی از ایالات هند باعث کاهش ۳۰ میلیونی جمعیت شده است.

مشکل البرز عدم مالکیت آب استان است

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز، اذعان داشت: در استان البرز علاوه بر وجود مشکلات بسیار، فرصت های خوبی هم وجود دارد اما مهمترین مشکل عدم مالکیت آب منطقه است و چون اولویت مصرف آب منطقه البرز در تهران تعریف شده است با وجودی که کشاورزی البرز از نظر علمی رتبه خوبی در کشور دارد اما از نظر اقتصادی، نمی تواند در اولویت اول باشد .

وی افزود: با وجود ۱۶۵ میلیون تن برداشت گندم در دنیا تنها حدود ۷ میلیون تن در ایران تولید می شود و یکی از علت های عمده این مشکل تغییر کاربری زمین های زراعی است که در استان البرز هم این روند دنبال می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز