خبرگزاری کار ایران

رحمانی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

تحقق 13 میلیارد ریالی سهم عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش/ آورده خیران بیشتر از سهم دولت در مدرسه‌سازی

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۳۷۵

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در 6 ماهه نخست امسال 13 میلیارد ریال سهم از عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش استان قزوین تحقق یافته است.

خیرالله رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: فضای تعاملی که در استان قزوین ایجاد شده، توفیقات خوبی به همراه داشته که می‌توان به افزایش جلب مشارکت‌های مردمی اشاره کنیم که امسال بیشترین جذب را داشته‌ایم.

وی افزود: به طور میانگین هر هفته در استان قزوین شاهد کلنگ‌زنی یک مدرسه 100 درصد خیّرساز بوده‌ایم؛ در حالی که آورده خیران بیشتر از سهم دولت برای مدرسه‌سازی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: توانسته‌ایم وضعیتی ایجاد کنیم و بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی مانند جذب سهم از عوارض از شهرداری‌ها اشاره کنیم.

رحمانی اضافه کرد: میزان سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌ها در سال‌های گذشته بسیار ناچیز بود اما امسال این عدد به طور قابل توجهی رشد یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 96 جمع دریافت سهم پرداختی از عوارض شهرداری‌های استان به آموزش و پرورش سه میلیارد و 500 میلیون ریال بوده که در 6 ماهه نخست امسال به 13 میلیارد ریال رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال چندین برابر این عدد، محقق شود.

این مسئول اذعان کرد: مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با ایجاد دغدغه تعلیم  و تربیت در مسئولان و همچنین استفاده از تمام ظرفیت‌ها اعم از خیران و کسانی که دل در گرو تعلیم و تربیت دارند، تلاش می‌کنند شاخص‌های تعلیم و تربیت را بهبود ببخشند.

رصد فعالیت‌های سند تحول بنیادین در مدارس

رحمانی به اجرای طرح بازدید از مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان قزوین در راستای پاسخگویی به مخاطبان اعم از مردم، فرهنگیان و دانش‌آموزان اشاره و اضافه کرد: د راین طرح برای اینکه مردم برای کوچکترین مسائل به قزوین مراجعه نکنند با حضور در مناطق و نواحی مختلف با دانش‌آموزان، فرهنگیان و معلمان ملاقات حضوری انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هفت معاونت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با حضور در نواحی و مناطق مختلف از تمام مدارس بازدید کرده و بعد از ظهر روز حضور، جلسه مشترکی با حضور شورای معاونین و روسای ادارات و مناطق آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در جلسه شورای معاونین، معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین به ارائه گزارش‌های خود از بازدید میدانی از مدارس پرداخته  ونقاط ضعف‌ها و قوت را بیان کرده و متناسب با شرایط در این جلسه، راهکارهای لازم برای رفع مشکلات موجود در اسرع وقت ارائه و تصمیم‌گیری لازم صورت می‌گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: با توجه به ابلاغ 208 برنامه از سوی وزارت آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین، بازدیدها از مناطق و نواحی مختلف آموزش و پرورش استان قزوین به منزله رصد فعالیت‌ها و میزان اجرا و انجام برنامه‌های ابلاغی در کف مدارس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز