خبرگزاری کار ایران

افتتاح آزمایشگاه آب میکروبیولوژی شهرستان پردیس/ وضعیت کیفی و کمی آب روستاهای پردیس مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۳۳۲

صبح امروز - سه شنبه 16مهرماه - آزمایشگاه میکروبیولوژی آب شهرستان پردیس با حضور فرماندار و مسئولان شبکه بهداشت درمان شهرستان افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان پردیس، این مرکز شامل چندین دستگاه تخصصی تشخیص میکروب آب است که به همت دانشگاه شهید بهشتی برای کنترل بهداشت آب شهرستان به طور مستقیم از شهرستان، راه اندازی شده است.

 آسیایی رئیس اداره بهداشت و درمان شهرستان پردیس با اشاره به وضعیت نامناسب آب و خطرات مصرف آب آلوده به بیماری شهروندان شهرستان پردیس در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: آلودگی آب بسیار خطرناک است و کنترل مستقیم آن توسط ماموران بهداشت شهرستان از الزامات بود.

وی افزود: در سال ۹۲ جمعیت زیادی از شهروندان شهرستان به دلیل آلودگی آب دچار مشکل شدند و نیاز به وجود آزمایشگاه کنترل آب با توجه به افزایش روز افزون جمعیت مسکن مهر دو چندان شده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: از این به بعد قادریم از خود شهرستان در سریع‌تر ین زمان آب را از نظر میکروبی و شیمیایی بررسی و کنترل کنیم.

وی افزود: این بررسی ها از آب پردیس ماهیانه هست  در حال حاضر در کل شهرستان ۶ مخزن آبرسانی داریم.

 آسیایی ضمن هشدار به وضعیت آب روستاهای شهرستان و نیاز به وجود این آزمایشگاه اظهار کرد:  کنترل آب کنترل بیماری هاست و ما در شهرستان پردیس با وجود ۲۴ روستا که بسیاری از آنها متولی مشخصی برای آب روستا ندارند در وضعیت هشدار هستیم.

عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس نیز در این مراسم با تاکید بر رسیدگی بر کیفیت و کمیت آب روستاها، گفت: وضعیت آب روستاهای شهرستان مناسب نیست.

وی افزود: ما ملت مسرفی هستیم و اسراف در همه چیز بخصوص مصرف آب برای برخی طبیعی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز