خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قزوین خبر داد:

30 اخطار زیست محیطی برای واحدهای صنعتی قزوین صادر شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۲۳۹

۳۰ اخطار زیست محیطی در نیمه نخست سال جاری برای واحدهایی صنعتی و خدماتی شهرستان قزوین صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: این اخطارها در خصوص رفع آلایندگی برای واحدهای صنعتی و خدماتی در حوزه شهرستان قزوین صادر و ابلاغ شده است.

اکبر کشت پرور افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۹ واحد صنعتی در شهرستان قزوین به صورت شبانه روزی مورد رصد و پایش کارشناسان این اداره قرار گفته‌اند تا هرگونه تخلف اعم از آلایندگی و معضلات زیست محیطی آنها شناسایی شود.

وی همچنین گفت: در همین مدت ۱۹ مورد بازدید و کنترل فنی از نحوه عملکرد آزمایشگاه‌ها انجام شده و همچنین در خصوص مراکز دفع و مدیریت پسماند از ۱۷ جایگاه نخاله ساختمانی و محل تخلیه پسماند روستایی نیز پایش صورت گرفته است.

کشت پرور با بیان اینکه از دستگاه‌های بی‌خطرساز بیمارستانی شهر قزوین به صورت مستمر بازدید می‌شود، اظهار داشت: دفن بهداشتی پسماند عفونی و بی‌خطرسازی آن از مهمترین موضوعاتی است مورد اهتمام کارشناسان این اداره قرار دارد.

این مسئول به تشکیل تیم‌های نامحسوس برای رصد و پایش واحدها اشاره کرد و گفت: در صورتی که پس از بازدید از شهرک‌های صنعتی و همچنین کارخانجات و واحدهای تولیدی تخلفی مشاهده شود، نمونه‌برداری لازم انجام شده و برای آنالیز به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

کشت پرور همچنین تصریح کرد: واحدهای صنعتی و خدماتی نیز به استناد قانون ملزم به ارائه خوداظهاری زیست محیطی بوده و باید نتایج را برای بررسی کارشناسی به اداره حفاظت محیط زیست تحویل دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: به موجب قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست، واحدهایی که خروجی منابع آب، خاک و هوا با استانداردهای حفاظت محیط زیست تطابق نداشته باشد، اخطاریه رفع آلایندگی دریافت کرده و  تکلیف دارند ظرف مهلت تعیین شده نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند و در غیر این صورت مورد پیگیری حقوقی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز