خبرگزاری کار ایران

هزارجریبی خبر داد:

کاشت بیش از ۹۰ هزار هکتار پنبه در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۰۰۴

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت:امسال حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار تن الیاف پنبه تولید می شود که براساس مصرف سال گذشته ۵۰ درصد از نیاز کشور را تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی در نخستین همایش ملی روز جهانی پنبه در کاشمر گفت: امسال ۹۰ هزار و ۲۵۰ هکتار پنبه در کشور کشت شده که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۷ درصدی داشته است.

ابراهیم هزار جریبی افزود: امیدواریم با تلاش‎هایی که صورت گرفته در عملکرد هم شاهد رشدی ۸۰ درصدی باشیم و به تولید ۲۲۸ هزار تن که طبق برنامه است برسیم.

وی اضافه کرد: امسال حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار تن الیاف پنبه تولید می شود که براساس مصرف سال گذشته ۵۰ درصد از نیاز کشور را تامین خواهد شد.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: کنترل آفات یکی از معضلات اصلی زراعت پنبه است و پنبه از گیاهان پر آفت است و پائیز سال قبل در این خصوص نشست‎های متعددی برگزار شد که نتیجه آن منجر به تشکیل کمیته تخصصی گیاه پرشکی پنبه در سازمان حفظ نباتات شد.

هزار جریبی افزود: سه استان گلستان، خراسان رضوی و فارس را از این نظر تحت آزمایش های حمایتی قرار دادیم و امسال با توجه به اینکه در برخی از مناطق، آفات بیشتری وجود داشت اما کنترل بهتری صورت گرفت.

وی ادامه داد: سازمان حفظ نباتات باید سبد سموم مربوط به آفات مختلف را متنوع کند تا کشاورزان استفاده بهتری ببرند هرچند مبارزه ‌های بیولوژیک هم در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز