خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرعامل سارمان انتقال خون ایران؛

سامانه سیار خونگیری در قزوین رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۹۴۹

سامانه سیار خونگیری استان قزوین در مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان انتقال ایران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اکبر پورفتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در مراسم رونمایی از سامانه سیار خونگیری استان قزوین گفت: ما محصولات و فرآورده‌ای را تولید می‌کنیم که بسیار حیاتی است و استاندار‌های سختگیرانه‌ای در این زمینه وجود دارد.

پور فتح الله افزود: بیماری‌های نوظهور همیشه وجود دارد از این رو استاندارد‌های سختگیرانه ضروری است و ما نیز پابه پای استاندارد‌های جهانی عمل کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: ایران و بزیل دو کشور در حال توسعه هستند که می‌توانند پلاسمای بازیافتی را به دارو تبدیل کنند.

به گفته مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران، این دو کشور دارای ۱۸۰ هزار لیتر پلاسمای بازیافتی هستند و این موفقیت هزینه دفع پلاسما را کاهش داده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تاکنون ۳۰ مرکز انتقال خون استاندار‌های اروپا را کسب کرده‌اند و می‌توانند پلاسما‌ها را به دارو تبدیل کنند.

پور فتح الله افزود: جدای از هزینه‌های اقتصادی تاکید بر استفاده از پلاسما‌های منطقه‌ای وجود دارد و این موضوع تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: حدود ۲۰۰ هزار پلاسما با اهدای مستقیم پلاسما تا سال هزار و ۴۰۰ جمع آوری خواهد شد و چند مرکز خصوصی هم این موضوع را پیگیری می‌کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه ایجاد این مراکز خصوصی برای تجارت شکل نگرفته است، گفت: هیچ وقت اجازه تجارت خون و فراورده‌های خونی در هیچ جای دنیا صادر نمی‌شود و اطلاعاتی که درباره صادرات این محصول در کشور‌های خارجی وجود دارد غلط است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: صنعت پلاسما در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و این صنعت نیازمند هزینه و سرمایه گذاری بالایی نیست و تا سال هزار و ۴۰۰ دارای ۶۰۰ هزار لیتر پلاسما خواهیم بود.

پورفتح الله افزود: در مرحله بعد، داشتن پالایشگاه در صنعت پلاسما دارای اهمیت است تا بتوان با استفاده از فن آوری به تولید محصولات مورد نظر رسید.

او اضافه کرد: کشور‌های منطقه باید تا ۲۰۳۰ ثلث پلاسمای خود را تهیه کنند و ما به این حد خواهیم رسید و می‌توانیم منشا تولید دارو‌های مبتنی بر پلاسما باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز