خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین در جمع خبرنگاران بیان کرد؛

افتتاح 106 پروژه روستایی در قزوین/ اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی را نمی‌دهم/ بانک‌ها سعه صدر داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۹۰۴

استاندار قزوین گفت: یکی از سیاست‌های بسیار پیگیر بنده فعال شدن واحدهای تولیدی و صنعتی و اجازه ندادن برای تعطیلی آنها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور در حاشیه سفر به شهرستان بوئین‌زهرا به مناسبت روستا و افتتاح پروژه‌های روستایی استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز 106 پروژه مختلف روستایی استان قزوین با 240 میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای حدود سه هزار و 500 نفر، همزمان با سراسر کشور و از طریق ویدئو کنفرانسی و با دستور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شد.

وی افزود: روستا عنصر مهمی در توسعه کشور محسوب می‌شود و به نوعی روستاها پایه و اساس کشور را تشکیل می‌دهند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استانی برخودار هستیم، ادامه داد: از زمان خدمت در استان قزوین، بیشتر از روستاها بازدید داشته‌ام که به عنوان نمونه حجم زیادی از راه‌های الموت و آوج نامناسب بوده است.

جمالی‌پور اضافه کرد: در این دو سال با کمک همه مسئولان و فرمانداران سعی خواهیم کرد توجه ویژه به راه‌های روستایی داشته باشیم چرا که اگر خواستار بازگشت مردم به روستا، فراهم شدن اشتغال در روستا و تداوم حیات روستا هستیم باید به راه‌ها به عنوان عنصر اصلی توسعه توجه کنیم.

کمک جدی به رونق تولید در قزوین

وی با اشاره به وجود کارخانه‌های تعطیلی و نیمه تعطیل در استان قزوین و دردآور و سخت بودن این موضوع خاطرنشان کرد: در این شرایط وظیفه مدیران و فرمانداران بسیار دشوار بوده و در کارگروه‌های رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی، تمام ظرفیت‌ها را بسیج کرده تا واحدهای صنعتی فعال شوند.

این مسئول تصریح کرد: تا مدت باقی مانده به پایان سال به رونق تولید کمک جدی خواهیم کرد.

استاندار قزوین افزود: یکی از سیاست‌های بسیار پیگیر بنده فعال شدن واحدهای تولیدی و اجازه ندادن برای تعطیلی آنها است این در حالی است که بانک‌ها هم باید کمک کنند و اگر می‌خواهند به مبالغی که در قالب وام پرداخت کرده‌اند، برسند باید سعه صدر به خرج داده و کمک کنند.

جمالی‌پور ادامه داد: درست است که منابع برای مردم است اما راهکار و چاره کار، تعطیلی واحدهای تولیدی نیست و باید کمک کرد واحدها در مدار تولید قرار کیرند.

وی اضافه کرد: اگر واحد تولیدی یا صنعتی مطالبه و یا وام عقب‌مانده‌ای داشته باشد، لازم است با مدیریت و تدبیر مشکل را حل کرد.

بهره‌وری نیروی کار بین 30 تا 45 دقیقه  است

این مسئول، فرهنگ را زیرساخت توسعه دانست و بیان کرد: جامعه‌ای که با فرهنگ غریبه باشد نمی‌تواند مسیر توسعه را با سرعت طی کند که همه مسئولان باید در زمینه فرهنگ که ریل حرکت توسعه‌ای کشور است، گام بردارند.

استاندار قزوین افزود: کشور ما پرمصرف‌ترین کشور دنیا نسبت به سایر جمعیت‌ها است و بین 3 تا 3.5 برابر جمعیت دنیا میزان مصرف مردم در زمینه‌های مختلف است که با کاهش این مصرف، می‌توانیم نیازهای کشور را برطرف کنیم؛ اصلاح فرهنگ مصرف در تمام زمینه‌ها ضروری است.

جمالی‌پور بهره‌وری نیروی کار را بین 30 تا 45 دقیقه عنوان کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت‌های فرهنگی، توصیه‌های فرهنگی دین اسلام و فرهنگ غنی ایرانی برای بهتر زیستن استفاده کنیم.

وی یادآور شد: بانوان و آقایان همه انسان هستند و بر اساس تخصصشان دیده می‌شوند این در حالی است که از ظرفیت بانوان در دستگاه‌های مختلف استان و شهرستان‌ها بهره خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز