خبرگزاری کار ایران

پیش بینی ورود ۴۵ هزار نفر اتباع افغانستان به قصد سفر به عراق از طریق مرز دوغارون

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۸۷۶

مدیرکل امنیتی - انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت:روزانه دو تا سه هزار زائر تبعه افغانستان برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین و ایام پایانی ماه صفر در کشور عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تایباد،حسین شرافتی راد در حاشیه سفر به مرز دوغارون و بازدید از موکب های مستقر در این گذرگاه رسمی گفت: زیرساخت‌های لازم برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران کربلا در مرز دوغارون فراهم و تمام امکانات و ظرفیت های شهرستان تایباد برای رفاه این زائران به کار گرفته شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود در این ایام بیش از ۴۵ هزار نفر از اتباع افغانستان به قصد سفر به عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شوند.

وی به افزایش ساعت کاری پلیس گذرنامه اشاره کرد و ادامه داد: پلیس مهاجرت و اتباع خارجی نیز با برنامه ریزی انجام شده این آمادگی را دارند که در صورت افزایش ورود زائران افغانستانی به مرز دوغارون گیت های خروجی مسافران را در این پایانه مرزی به صورت موقت افزایش دهند تا زائران به آسانی تردد کنند و در صورت نیاز ساعت کاری این واحد نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرکل امنیتی - انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: از تمام ظرفیت های موجود تایباد در ستاد اربعین شهرستان برای خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی در مرز دوغارون استفاده شده و در صورت ورود اتباع کشور افغانستان در طول شبانه روز این مرز آمادگی خدمات رسانی را دارد.

شرافتی راد افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و فراهم شدن زیر ساخت های لازم در مرز دوغارون این گذرگاه رسمی توان پذیرش روزانه بیش از چهار هزار زائر را نیز دارد که البته تحقق این مهم همکاری مقامات کشور افغانستان را نیز می طلبد.

وی به برقراری امنیت پایدار برای ورود اتباع کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: تمامی تمهیدات لازم در حوزه امنیتی در مرز دوغارون فراهم شده و با وجود نیروهای مسلح و امنیتی هیچ گونه مشکلی در این معبر نخواهد بود و امنیتی ۱۰۰ درصدی در آن فراهم شده است.

مدیرکل امنیتی - انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: دو موکب نیز توسط ستاد اربعین شهرستان تایباد در مرز دوغارون راه اندازی شده است و به منظور ارائه خدمت رسانی مطلوب به زائران حسینی بیش از ۲۰۰ نفر در ایام ورود زائران در معبر رسمی دوغارون به صورت داوطلبانه خدمت رسانی خواهند کرد.

شرافتی راد افزود: نخستین کاروان زائران تبعه کشور افغانستان برای عزیمت به عراق این هفته به صورت رسمی وارد مرز دوغارون و ایران می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز