خبرگزاری کار ایران

مجرائی مقدم مطرح کرد؛

سهم درآمدهای مالیاتی نیشابور در استان ۱۲ درصد است

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۸۷۲

مدیر امور مالیاتی شهرستان نیشابور گفت: یکی از تسهیلات اختصاص داده شده به مؤدیان این است که تا پایان مهرماه امسال فرصت دارند تا با پرداخت مالیات خود از بخشودگی صددرصد جرایمشان بدون هیچگونه تشریفاتی برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، رضا مجرائی مقدم در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در این چارچوب تا کنون حدود ۵۰۰ میلیارد ریال بخشودگی جرائم مالیاتی شامل حال تولیدکنندگان و کسبه نیشابور شده است. 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سال رونق اقتصادی است اما ما این را شعار ندانسته بلکه یک دستورالعمل می‌دانیم به گونه ای که از ابتدای امسال تا کنون ۷۲۶ میلیارد ریال مالیات مستقیم و ۵۶۶ میلیارد ریال مالیات غیر مستقیم وصول شده که ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نیشابور دارای ظرفیت های صنعتی، تولیدی گردشگری، دامداری و کشاورزی بی نظیری در سطح استان بوده، افزود: سال گذشته طی تعاملی که با مؤدیان مالیاتی انجام شد حدود ۹۴ درصد از وصول مالیات ها محقق شد و سهم درآمدهای مالیاتی نیشابور در استان ۱۲ درصد است و از این میزان هشت و نیم درصد سهم صنایع است.

مجرائی مقدم با اشاره به اینکه رسانه های مکتوب در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی مشمول مالیات نمی شوند، ادامه داد: برای فرهنگ سازی از سنین پایین پیشنهاد طرح آموزش و آگاه سازی در حوزه مالیات به کودکان و نونهالان در سطح مهدکودک ها و مدارس نیشابور به آموزش و پرورش داده شده است و به زودی اجرایی می شود.

وی اعلام کرد: ۸۵ درصد ساختمان جدید اداره دارایی شهرستان نیشابور احداث شده و این یک طرح ملی است و از  با اجرای طرح جامع مالیاتی ۱۰۰درصد فرآیندهای اداره دارایی به صورت الکترونیکی انجام می‌گردد و هر روز این سیستم به روز رسانی و کامل تر می‌شود.

مدیر امور مالیاتی شهرستان نیشابور گفت: سعی داریم اخذ مالیات در نیشابور از طریق اعتماد سازی و خوداظهاری انجام شود. درآمدهای مالیاتی جزو درآمدهای پاک است و قسمتی صرف هزینه آموزشی شده تا اقشار مختلف آگاه شوند که این درآمدهای مالیاتی کجا صرف می‌گردد و میزان‌مشارکت مردم افزایش پیدا کند و فرار مالیاتی بدین معنی است که فعالیت‌های اقتصادی به صورت زیر زمینی انجام شود و هیچ اثری از خود برجای نگذارند و به هیچ وجه شامل بخشودگی جرائم مالیاتی نیست.

مجرائی مقدم خاطرنشان شد: ارزش افزوده یک قانون جدید می باشد و آگاهی رسانی در این خصوص از طریق رسانه ها انجام شد ولی به دلیل عدم توجه برخی افراد و جدی نگرفتن این مورد مشکلاتی بوجود آمده و برخی از خیریه ها نیز در چارچوب قوانین خودشان پیش نمی روند و باعث می شود به میزانی که در قانون پیش بینی شده از معافیت مالیاتی برخوردار نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز