خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد مطرح کرد؛

هر چهار پارک آبی خراسان رضوی استاندارد کافی را دارند

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۸۳۰

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: هر ۴ پارک آبی ما با ظرفیت پذیرش حداقل هزار در روز از استاندارد کافی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مدیرکل استاندارد خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حوادث ما در زمینه آسانسور، شهربازی و پارک آبی به نسبت کم است، حدود ۸۰ هزار آسانسور در مشهد بوده اما تقریبا حادثه کم است.

علیرضا جمیع ادامه داد: در زمینه شهربازی نیز که ما بالاترین تجهیزات را داشته و ۴ پارک آبی با حداقل پذیرش هزار نفر در روز را داریم، حوادث مربوط به خود تجهیزات کم است زیرا بازرسی‌های ادواری هر سه ماه انجام می‌شود و  هر ۴ پارک آبی ما استاندارد دارند،همچنین ۳۳ هزار تدوین استاندارد در سطح ملی داریم که برخی تدوین‌ها در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در تجهیزات انرژی دو نوع نظارت داریم، عنوان کرد: یکی مصرف‌کننده انرژی مثل بخاری، آبگرمکن و یخچال است که یک معیار مصرف انرژی را باید رعایت کنند. دومی نیز در تولیدشان مثل سیمان، گچ، آجر، لبنیات، کمپوت و کنسرو انرژی مصرف می‌شود که کارخانه باید مصرف انرژی را رعایت کند. این فرایند را از چند سال پیش شروع کردیم.

جمیع بیان کرد: به ۴۷ جایگاه پرخطر CNG دستور پلمپ دادیم که ۲۰ جایگاه ‌پلمپ شده و حق بهره‌برداری ندارند تا استانداردسازی کنند. به لحاظ تعداد آزمایشگاه CNG نیز رتبه اول را داریم. کپسول‌های گاز خودروها باید مورد آزمون قرار می‌گرفت، بنابراین برای هر شهرستان یک آزمایشگاه ایجاد کردیم که اکنون ۳۸ آزمایشگاه در این زمینه فعال کردیم، از این ۳۸ مورد ۵۲ هزار خودرو مورد بازرسی قرار گرفته که حدود ۷۱ هزار سیلندر داشتند و از این تعداد ۴۳۵ مخزن ایراد داشته که معدوم شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی افزود: علاوه بر مخازن خودروها، مخازن خود جایگاه‌ها را نیز بازرسی می‌کنیم. ۱۱ آزمایشگاه در کشور اجازه دارند مخازن جایگاه‌ها را بررسی کنند که از این تعداد ۴ آزمایشگاه در استان است. جایگاه‌های ما حدود ۱۰ هزار مورد بوده که ۲۵۰۰ جایگاه مورد آزمون قرار گرفته و ۲۲ مورد از دور خارج شده است. جایگاه‌های سوخت مایع را تنها در نازل‌های سوخت و از نظر میزان فروش کنترل می‌‎کنیم. در حال هماهنگی برای فرایند استانداردسازی 5900 جایگاه بنزین هستیم.

وی با اشاره به اینکه نظارت قطعات خودروی مشمول استاندارد اجباری با ماست، تصریح کرد: در جرثقیل‌های برجی نیز اشکالی وجود دارد که مشمول قانون استاندارد اجباری نیستند و علت این است که سازنده این جرثقیل‌های برجی در ایران وجود ندارد و ما به کالای مستعمل استاندارد نمی‌دهیم و اصالت آن را تایید نمی‌کنیم.

جمیع ادامه داد: ما در استان با معاونت پیشگیری از وقوع جرم و شورای فنی استان جلساتی تشکیل داده و مقرراتی وضع کردیم. شرکت‌های بازرسی داریم که می‌توانند این جرثقیل‌ها را بازرسی کنند. کمیته‌هایی تشکیل شد که شهرداری پروانه ساختمان را بدون تایید گواهی بازرسی این جرثقیل‌ها صادر نکند. این کار برای اولین بار در کشور در استان ما انجام شد. پله‌برقی‌ها نیز هنوز مشمول استاندارد اجباری نیستند. شورای عالی استاندارد مصوبه آن را صادر کرده اما هنوز کشور آگهی نکرده است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی با بیان اینکه کنترل کیفیت بنزین با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بوده و نظارت عالیه برای سازمان استاندارد تعیین شده است، عنوان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی موظف است کیفیت را کنترل کند و فرایند را از صفر تا ۱۰۰ انجام می‌دهد. سازمان استاندارد نظارت عالیه را به این صورت انجام می‌دهد که به صورت تصادفی از مراکز عرضه نمونه‌برداری کرده و برای سازمان ملی استاندارد می‌فرستیم.

وی اضافه کرد: دو آزمایشگاه در کشور یکی در بندرعباس و یکی پژوهشکده نفت در تهران است که این کار را انجام می‌دهد، آزمایشگاه ملی استاندارد در کرج نیز پذیرش نمونه دارد. ما نمونه‌های استان را به بندرعباس می‌فرستیم زیرا زیر نظر وزارت نفت نیست و هر نوبت که برای بندرعباس می‌‎فرستیم، ۲ میلیون تومان هزینه دارد. نتایج را به ما اعلام نمی‌کنند، بلکه به سازمان ملی استاندارد اعلام می‌شود که در نهایت به هیات وزیران می‌دهند.

جمیع در باره دادن گواهی انطباق استاندارد به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت:شرکت‌‎هایدانش‌بنیان عمدتا کالایی را برای بار اول تولید می‌کنند، به همین دلیل برای خرید اعتماد نمی‌نمایند، بنابراین کسی را می‌خواهد که این تاییدیه را انجام دهد. ما این شرایط را فراهم کردیم تا اگر کسی کالای دانش‌بنیان تولید کرده باشد، با بررسی‌های آزمایشگاه ما این تاییدیه را می‌دهیم تا برای فروش بازاریابی شود. این گواهی تحت عنوان گواهی‌نامه دانش‌نماد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز