خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مطرح کرد:

تلاش برای ایجاد شهرک پوشاک و نساجی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۸۰۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: تلاش داریم شهرک پوشاک و نساجی را در مشهد ایجاد کنیم.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از کاشمر، علی رسولیان در اولین همایش ملی روز جهانی پنبه در شهرستان کاشمر با اشاره به جایگاه و اهمیت استراتژیک محصول پنبه، گفت: اگر می‌خواهیم در روستاها شغل ایجاد کنیم و خانه‌ها را در سطح روستاها تبدیل به کارخانه کنیم باید به محصول پنبه توجه جدی داشته باشیم.

رسولیان با بیان اینکه با بررسی وضعیت بازار و موضوع قاچاق و کالای خارجی باید مانع از ورود کالاهایی شویم که در داخل کشور تولید می شود، افزود: با توجه به اینکه عمده کالای قاچاق مربوط به محصولات نساجی است، اگر در این حوزه تولید خوب و با کیفیت داشته باشیم می‌توانیم با نمونه محصولات خارجی رقابت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در شرایطی که با تحریم مواجه هستیم اما در بحث صادرات نساجی و پوشاک در کشور و استان از رشد 36 درصدی برخوردار بودیم، ابراز کرد: اگرچه در سال های گذشته یکی از رقبای جدی حوزه تولیدات، قاچاق بوده است اما تحریم و فشار در راستای مقابله با قاچاق نقش مهمی داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در استان به دنبال توسعه بخش های تولیدی و زیرساخت های آن هستیم، بیان کرد: 33 درصد تولید نخ در خراسان رضوی افزایش یافته است و امیدواریم این روند توسعه بهتر و بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی از دیرباز از توانمندی، پتانسیل و ظرفیت بالایی در حوزه تولید پنبه برخوردار است، یادآور شد: تلاش می کنیم شهرک پوشاک و نساجی را با کمک صنعتگران و اصناف استان در مشهد ایجاد کنیم.

رسولیان افزود: با مدیریت صحیح فرآیند میتوانیم در حوزه صادرات و مقابله با قاچاق اثرگذاری خوبی داشته باشیم و از سهم 2 میلیاردی سوغات استان سهم قابل توجهی به این حوزه اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه 40 درصد محصولات پنبه را برای نیاز کشور وارد می کنیم، اظهار کرد: مجموعا سالانه 130 هزار تن پنبه در کشور تولید و وارد می شود و این در حالی است که ظرفیت واحدهای تولیدی بیش از 180 هزار تن است بنابراین ضرورت دارد تفاوت 50هزار تنی این محصول را در میزان مصرف تغییر دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در راستای افزایش تولید پنبه و توجه به این محصول به عنوان یک محصول استراتژیک باید اقدامات و برنامه ریزی های علمی و راهبردی انجام شود، خاطر نشان کرد: آمادگی داریم طرح پایلوت الگوی اصلاح کشت پنبه را در خراسان رضوی اجرایی و پیگیری کنیم، چرا که صنعت برای توسعه وابستگی جدی به این محصول دارد.

وی با انتقاد از بروکراسی جدی در کشور گفت: با توجه به اینکه اختیارات در سطح شهرستان ها و استان ها محدود است واین تمرکزگرایی در کشور وجود دارد، متأسفانه همدلی در مسیر تولید وتوسعه آنطورکه باید وجود ندارد.

رسولیان با اشاره به اجرای طرح الگوی مثلث اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی افزود: در سایه اجرای این طرح خوشبختانه یک تعامل حداکثری در خراسان رضوی ایجاد شده است به طوری که اگر سرمایه گذاری بخواهد در این استان سرمایه گذاری انجام دهد مورد حمایت مسوولان شهرستانی و استانی قرار دارد.

وی بابیان اینکه تاکنون هزار و 120 تفاهمنامه در خراسان رضوی در اجرای طرح مثلث اقتصادی به امضا رسیده است و 100 معین اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی آغاز بکار کرده است، خاطر نشان کرد: در راستای توسعه اقتصادی روستا و مناطق مختلف و به منظور بهره گیری از توانمندی مردم امور به بخش خصوصی واگذار کردیم به طوری که در مرحله نخست هزار و 125روستا را پیش‌بینی کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز